مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس:

حفظ و اعتلای محیط زیست با ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی کارخانجات تولیدی و صنعتی بیشتر و گسترده تر می شود

فارس_ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در بازدید از فرایندهای دفع پساب و فاضلاب کارخانه لبنیاتی رامک بر لزوم تداوم نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب و پساب ها تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ و اعتلای محیط زیست با ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی کارخانجات تولیدی و صنعتی بیشتر و گسترده تر می شود.

کلمه نیوز_ عطا پورشیرزاد در آیین افتتاح لاگن های بتنی بی هوازی کارخانه رامک ادامه داد: با حفظ محیط زیست شاکله و عنوان مجموعه های صنعتی هم بهتر دیده می شود و اعتماد بیشتری از سوی مردم به این کارخانجات و تولیدات لبنی ایجاد می شود.

وی تولید لبنیات را موضوعی ضروری دانست و گفت: لبنیات خوراک ضروری و اصلی مردم است و باید نظارت ها بر روی تولید بهداشتی این محصولات و پیشگیری از آسیب به محیط زیست با دقت بیشتری صورت گیرد، امید است با افتتاح لاگن های بتنی بی هوازی، دفع بهداشتی پساب ها بصورت اصولی انجام شود و در حوزه پساب مشکلاتی ایجاد نشود و با برنامه ریزی و ساماندهی آلودگی پساب ها به حد قابل قبولی برسد.

پورشیرزاد با بیان اینکه محیط زیست نگاه مچ گیرانه ندارد گفت: نگاه ما به صنایع و تولیدات صنعتی نگاه تعاملی و همراهی است، تصفیه فاضلاب صنایع لبنی با توجه به ماهیت و نوع تولیدات آن مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر در مرحله اول توسط روش های فیزیکی، شیمیایی و در مرحله دوم توسط روش های بیولوژیکی صورت می گیرد. همه این روشها باید اطمینان ویژه ای برای حفظ محیط زیست به دست دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس خاطر نشان کرد: قوانین سختگیرانه زیست محیطی و همچنین افزایش هزینه های تأمین آب و تصفیه فاضلاب، عزم و انگیزه مدیران را جهت بهبود فرایند تصفیه فاضلاب صنایع لبنی افزایش داده است. درجه تصفیه به قوانین زیست محیط کشوری و منطقه ای بستگی دارد و در حالی که عمده کارخانجات بزرگ لبنی دارای تصفیه خانه های اختصاصی هستند و یا در صورت امکان فاضلاب خود را به درون فاضلاب رو شهری دفع می کنند نظارت ها بر دفع فاضلاب این کارخانجات با جدیت ادامه دارد.

در ادامه این بازدید و نشست مسوولان کارخانه لبنی رامک با تقدیر از حمایت و همراهی محیط زیست فارس، نظارت بر دفع بهداشتی پساب کارخانه را یک امر حیاتی و مهم دانستند.