تولید ۱۶۰ تن خرمالو در بیضا

فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا پیش بینی کرد: تا پایان آذر ماه بالغ بر 160 تن خرمالو از سطح باغ های این شهرستان جمع آوری و روانه بازار مصرف استان های جنوبی، فارس و تهران شود.

کلمه نیوز_ صدیقه مویدی با بیان اینکه سطح باغ های مثمر خرمالو در شهرستان بیضا به ۱۶ هکتار رسیده است تصریح کرد: برداشت این میوه پاییزی از نیمه مهرماه آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه متوسط عملکرد تولید این محصول در بیضا ۱۰ تن در هکتار برآورد می شود افزود: ژاپنی، سیبی و قصرالدشتی از مهم ترین ارقام خرمالوی تولیدی شهرستان بیضا است.

مویدی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت مناسبی که این میوه دارد، کشاورزان نیز برای تولید این محصول رغبت بیشتری یافته‌اند، ضمن اینکه آب و هوای مناسب و افزایش هفت درصدی سطح زیر کشت باغ های موصوف نسبت به سال قبل، نیز از دلایل افزایش تولید خرمالوی امسال نسبت به سال گذشته است.

این مقام مسئول توضیح داد: گرده‌افشانی عملکرد میوه خرمالو را افزایش و ریزش آن را کاهش می دهد بنابراین با نصب کندوی زنبور عسل در درون باغ، علاوه بر تولید عسل، بیشترین محصول خرمالو به دست می آید.

وی اظهار کرد: مصرف خرمالو علاوه بر پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی برای جلوگیری از بالا رفتن کلسترول و فشارخون و بیماری‌های کلیوی مفید است.