دبیرکارگروه مجمع خیرین و مشارکتهای مردمی اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی:

هدف از راه اندازی این مجمع در سطح استان تحقق ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه می باشد

مرکزی-کلمه نیوز-دبیر کارگروه و رابط مجمع خیرین و مشارکت های مردمی اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: هدف از راه اندازی این مجمع در سطح استان تحقق ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه می باشد.

سپهدار نوری زاده در جلسه این کارگروه افزود: با عنایت به ابلاغ شیوه نامه مجمع خیرین و مشارکتهای مردمی در اداره کل طبق شیوه نامه کارگروه باید تشکیل گردد و اعضای این کارگروه و شیوه فعالیت آن در استان اجرایی و عملیاتی گردد.

وی اظهار کرد: هدف از راه اندازی این مجمع جلب مشارکتهای مردمی در راستای تحقق ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه ،برقراری پوشش بیمه پایه سلامت ، حمایتهای بهداشتی و درمانی ، آموزش و مشاوره جهت افراد فاقد پوشش بیمه ای و افراد آسیب پذیر در طرح محرومیت زدایی می باشد.

نوری زاده ادامه داد: اولین نشست مجمع با حضور اعضای حاضر تشکیل شده است و تلاش داریم تا انشالله در آینده نزدیک خیرین ونیکوکاران زیادی به این جمع اضافه شوند .

در ادامه این نشست ابوالفضل نجاتی معاون بیمه و درمان اداره کل ضمن تشریح برخی فعالیتهای اداره کل در حوزه های مختلف و پوشش های بیمه ای در صندوقهای تحت پوشش اداره کل مطالبی را عنوان نمود و به برخی موضوعات که نیاز است خیرین و نیکوکاران عضو این مجمع منبعد بتوانند با نیت خیری که دارند به کمک بیمه سلامت بیایند اشاره داشت.

وی در خصوص ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای ۱۰۷ نوع بیماری تحت پوشش اشاره کرد و گفت: در برخی موارد هزینه های این بیماران بسیار بالاست که ممکن است بطور کامل هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار نگیرند که باعث مشکلاتی برای بیمه شدگان گردد یا در خصوص دهک بندی افراد فاقد پوشش بیمه ای که بیمه شده نتواند هزینه مربوطه را پرداخت نماید، لذا از خیرین عزیز تقاضا داریم که در این موارد در صورت امکان بتوانند کمک مالی نمایند.