مدیرعامل عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

استفاده از انرژی های تجدید پذیر تنها راه حل برون رفت از آلودگی هوا است

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرعامل عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ضمن تبریک هفته هوای پاک گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر تنها راه حل برون رفت از آلودگی هوا است.

محمود محمودی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان مرکزی،ضمن اهدای لوح تقدیر از این اداره به دلیل همکاری در پیک مصرف برق در تابستان گفت:حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را در استان با توجه به مسائل زیست محیطی و ناترازی انرژی دنبال می‌کنیم.

وی افزود:برای اجرای بهتر این طرح از بخش خصوصی هم دعوت به همکاری شده؛ زیرا معتقدیم هر تصمیمی برای توسعه تجدیدپذیر‌ها باید با کمک و همراهی بخش خصوصی انجام شود.

محمودی بیان کرد : همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، تامین و در طول مدت چهار سال تا بیست درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی هم با اشاره به نصب ۳۰کیلووات پنل خورشیدی برای تامین مصرف برق این اداره گفت:با توجه به حجم بالای آلایندگی هوا در اراک،توسعه هر چه سریعتر انرژی های تجدید پذیر ضروری است.

یوسف یوسفی افزود:انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک منبع انرژی پاک و عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی می‌توانند نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای آلاینده همچون دی‌اکسیدکربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای بازی کنند.