دکتر جمالیان نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان:

بازگشت به جایگاه علمی گره گشای مشکلات است

مرکزی-کلمه نیوز-دکتر سید محمد جمالیان نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان گفت: بازگشت به علم و جایگاه علمی گره گشای مشکلات است و تا زمانی که به این جایگاه برنگردیم، وضعیت به همین صورت ادامه خواهد داشت و مشکلات مرتفع نخواهند شد.

وی در جمع مردم منطقه قره کهریز و گوار، افزود: در صورت حضور در مجلس مستقل و از جنس مردم کماکان خواهم ماند و با نگاهی ملی و منطقه ای جهت رفع مشکلات مردم تلاش خواهم کرد.

دکتر جمالیان اظهار کرد: قول می دهم در صورت راهیابی به مجلس همانطور که در دوران کرونا فضای تعاملی در استان ایجاد کردیم با همان فضای تعاملی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنم.

وی با بیان اینکه قره کهریز برای تبدیل شدن به منطقه توریستی نیازمند تامین زیرساخت هایی همچون جاده آن است، ابراز کرد: آمار تصادفات این منطقه نگران کننده است و وظیفه خود می دانم در صورت ورود به مجلس، با استفاده از نقش نظارتی نماینده برای تعریض جاده قره کهریز اقدام کنم تا توسعه این منطقه تسریع شود.

دکتر جمالیان اظهار کرد: وضعیت مهاجرات منطقه گوار به شرط برنامه داشتن و استفاده از ظرفیت‌های منطقه بصورت مهاجرت معکوس خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جوانان این منطقه هنرمندی گچ کاری خود را به رخ کشور می کشند و افسوس که از این ظرفیت در استان مرکزی استفاده نمی شود و جوانان باید برای کار به خارج از استان مراجعه کنند، ادامه داد: دامداری و کشاورزی عمده مشاغل این منطقه است که از جمله مشکلاتی که دامداران و کشاورزان با آن مواجه هستند همچون عدم خرید تضمینی محصولات کشاورزی و عدم فعالیت صنایع تبدیلی است که باید با رفع این مشکلات، سود حاصل از فروش محصولات برای کشاورزان باشد.

دکتر جمالیان ادامه داد: تعیین تکلیف سند مالکیت زمین های منازل روستایی اراک، خنداب و کمیجان از دیگر مشکلات این مناطق و شهرستان ها است که قول میدهم آن را پیگیری کنم.

وی ابراز کرد: مباحث سلامت و بهداشتی و درمانی از دغدغه های دیگر من است، از لحاظ سازمان بهداشت جهانی فرد سالم فردی است که نه تنها بیماری ندارد بلکه رفاه کامل روحی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: سلامت مردم اراک بخاطر شرایط آب و هوایی در تهدید است و سهم اراکی ها از صنعت بیماری های مختلف قلبی و عروقی و سرطان ها شده است و صنایع آنطور که باید به وظایف خود جامه عمل نمی پوشانند و کارگران صنایع از استان های همجوار هستند.

دکتر جمالیان با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات جوانان بصورت جدی در برنامه کاریم است، گفت:  از وضعیت کاری بچه ها و بیماری‌های ریوی کودکان به عنوان پزشک مطلع هستم و تاکید دارم چرا نباید این مطالبه به حق مردم برآورده شود و چرا مازوت سوزی در اراک تعیین تکلیف نشده است و کسی پیگیر این مطالبه نبوده است؟

دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه سایه غبار و آلودگی منطقه قره کهریز را نیز در برگرفته است، گفت: عوارضی که این آلودگی ها ایجاد می کنند می طلبد بصورت جدی به این موضوعات ورود کنیم و برنامه داشته باشیم.