آصفری نماینده فعلی مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

افزایش سن بازنشستگی حق‌الناس است و موجب افزایش تعداد نیروهای بیکار در کشور می‌شود

مرکزی-کلمه نیوز-نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه اراک، خنداب و کمیجان گفت: افزایش سن بازنشستگی حق‌الناس است و موجب افزایش تعداد نیروهای بیکار در کشور می‌شود.

محمد حسن آصفری در جمع خبرنگاران افزود: اینجانب در مجلس به دلیل جمعیت بیکار کشور و استانم، مخالف با افزایش سن بازنشستگی بودم، برای نجات صندوق‌های بازنشستگی افزایش سن بازنشستگی مناسب نیست و این اقدام یکی از کارهای اشتباه بود و امید است در مجلس بعدی اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم باید به ازای چند نفر نیروی خارجی از دستگاه‌های اجرایی، افراد جدید جذب شود و در این راستا به طور جد ایستادگی کردم، ابراز کرد: درخواست دولت برای افزایش سن بازنشستگی، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی بود، اما این دلیل درستی نیست، اگر صندوق‌ها ورشکسته شده‌اند به دلیل طلب مطالباتی است که از دولت دارند.

نماینده فعلی مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند نیز از هیچ کوششی در این راستا دریغ نکردم، وزیر نیرو را در مجلس و در کمیسیون آب و کشاوزی خواستم که چرا نسبت به فیلتراسیون کردن نیروگاه اقدام نمی‌کند، وزیر نفت را در کمیسیون انرژی آوردم که چرا برای تغییر سوخت مازوت به گاز اقدام نمی‌کند.

وی گفت: اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی را برای رییس سازمان محیط زیست کشور اقدام کردم که این موضوع در کمیسیون آب و کشاورزی مصوب شد و باید در صحن علنی مجلس بیاید و اگر مصوب شود، رییس سازمان محیط زیست کشور به عنوان ترک فعل قانون هوای ‌پاک، باید به دادگاه معرفی شود.

آصفری بیان کرد: جلسه‌ای با وزیر کشور داشتم، نامه‌ای برای شورای عالی امنیت ملی نوشتم که مصوبه این شورا به ضرر مردم اراک است و این نامه منجر به کاهش تولید از این نیروگاه از ۱۲۰۰ مگاوات برق به ۸۰۰ مگاوات رسید و مازوت‌سوزی نیز یک ماه دیرتر انجام شد.

وی افزود: در سفر رییس جمهور و شورای اداری درخواست کردم که شیر مازوت نیروگاه پلمب شود و با رییس قوه قضاییه جلسه گذاشتم و درخواست کردم تا با متخلفان برخورد کند.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه اراک، کمیجان و خنداب یادآور شد: بومی‌سازی و استفاده از نیروهای بومی امری ضروری است، باید تلاش شود و تا زمانیکه صنایع در استان مرکزی مستقر است، نباید اجازه داده شود نیروهای خارج از استان به کار گرفته شود، زیرا این منصفانه نیست.