منتخب مردم شریف حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان:

مسئولین اجرایی، صنعت و تولید و جامعه دانشگاهی سه حلقه ی به هم متصل هستند

مرکزی-کلمه نیوز-منتخب مردم شریف حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، محور توسعه شهری را سه ضلع برشمرد.

دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه برگزاری همایش نشست هم اندیشی بررسی هوای کلان شهر اراک ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و قدردانی از اعتماد این عزیزان، گفت: محور توسعه شهری سه ضلع دارد که شامل مسئولین اجرایی، صنعت و تولید و جامعه دانشگاهی می باشد لذا برای رسیدن به اهداف والا در مسیر روبرو نیازمند هم سو شدن این سه ضلع باهم می باشیم.

وی افزود: امروز امکان اتصال حلقه های زنجیر بیشتر می باشد و لازمه این اتصال همکاری همه جانبه اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاههای استان، دانشجویان، شورای شهر، سازمان محیط زیست و سایر عوامل مربوطه است چرا که اگر قرار است به عنوان یک هیات علمی از پشت تریبون حرفی به مرحله عمل برسد، نیازمند پشتوانه می باشد و می بایست کلیه حلقه های زنجیر با هم همکاری کنند.

جمالیان تاکید کرد: حضور دو عضو هیات علمی به عنوان نماینده منتخب مردم در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان فرصت استثنائی می باشد، لذا اگر جامعه دانشگاهی نتواند پاسخ اعتماد مردم را بدهد بی شک ناامیدی در فضای شهر حاکم خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ۱۲ سال کار اجرایی خود، خاطر نشان کرد: در زمان ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک یک پروژه تحقیقاتی در مورد آلودگی هوای شهر اراک با مبنای علمی با همکاری دانشگاه تهران آماده شد و با وجود برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های مستمر به دلایلی موفق به اجرای آن نشدیم اما امروز شاید این فرصت پیش آمده که سه ضلع مثلث را به هم نزدیک و پس از آن شاهد اجرای این طرح و اتفاقات عالی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بی شک تا زمانیکه آلاینده ها شناخته نشوند و سهم هر صنعت در آلاینده مشخص نباشد هیچ گام بلند و موفقی برداشته نخواهد شد از این رو باید با مبنای علم قدم برداشت که تنها راه هموار کردن این مسیر است.

دکتر سید محمد جمالیان تاکید کرد: متاسفانه ارتباطات دانشگاهی از لحاظ علمی کمی ضعیف است لذا برگزاری چنین همایش هایی می تواند نقطه ی شروع یک مسیر عالی باشد.

وی در ادامه ضمن حمایت کامل خود و آقای دکتر ابراهیمی در بحث بودجه و اجرای رفع معضل آلودگی هوا گفت: امروز فضای استان به سمت فضای همدلی و حل مشکل خواهد رفت و مطالبات مردم اجازه آزمون و خطا نمیدهد و لازم است که علمی قدم برداشته شود.