رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان اعلام کرد:

جاذبه‌های گردشگری استهبان چشم مسافران نوروزی را گرفت

فارس_ رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان از بازدید بیش از 20 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان خبر داد.

کلمه نیوز_ مسعود عباسپور امروز ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ بابیان اینکه روزانه به‌طور متوسط دو هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید می‌کنند گفت: در کنار جاذبه‌ها و مکان‌های پرتردد مسافران نورزی ۸ غرفه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سیاه چادر عشایری برپا شده است که خوشبختانه مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان افزود: در خانه تاریخی مقدس در شهر استهبان نیز نمایش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شهرستان را داریم که مسافران نوروزی می‌توانند به‌صورت کارگاهی محصولات دست‌ساز هنرمندان را ببینند.

عباس پور بابیان اینکه طبق آمارهای ارائه‌شده حدود ۱۵۰۰ نفر شب اقامت در این شهرستان ثبت‌شده است گفت: استقبال مسافران نوروزی از برنامه‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان استهبان بسیار گسترده و کم‌نظیر بوده است.

او در ادامه به اجرای برنامه نوروز گاه در این شهرستان هم اشاره کرد و اضافه کرد: در نوروز گاه‌های عشایری هم برنامه‌های متنوع، بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی، پخت غذاهای محلی و عرضه تولیدات، صنایع‌دستی و محصولات لبنی عشایر برگزار شد.