سبزترین بازی‌های المپیک جهان کدامند؟

ایسنا/خراسان رضوی بازی‌های پاریس به‌عنوان سبزترین بازی‌ها در تاریخ المپیک توصیف می‌شوند و پاریس ۲۰۲۴ متعهد شده است که ردپای کربن این رویداد را در مقایسه با میانگین بازی‌های تابستانی قبلی به نصف کاهش دهد.

به نقل از ویفروم، برنامه‌ها شامل تامین انرژی دهکده ورزشکاران با انرژی زمین گرمایی و خورشیدی و ۲ برابر کردن میزان غذای گیاهی ارائه شده در این رویداد است.

مجمع جهانی اقتصاد در آخرین گزارش خطرات جهانی خود می‌گوید که غذا و سایر انتخاب‌های سبز، زمانی می‌توانند تفاوت ایجاد کنند که به‌طور جمعی توسط تعداد زیادی از مردم پذیرفته شوند.

برنامه‌ریزی پایدارترین بازی‌ها به معنای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای حدود ۱.۷۵ میلیون تن دی‌اکسیدکربن است. کمیته سازماندهی پاریس ۲۰۲۴ اعلام کرد که در المپیک‌های تابستانی قبلی که شامل ۲۰۲۰ توکیو، ریو ۲۰۱۶ و لندن ۲۰۱۲ می‌شود، به‌طور متوسط ۳.۵ میلیون تن دی‌اکسیدکربن منتشر کرده است.

میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای بازی‌های توکیو به ویژه قابل‌توجه بود زیرا آن رویداد به دلیل محدودیت‌های کووید- ۱۹ تماشاگر نداشت.

راهبرد پایداری پاریس ۲۰۲۴ علاوه بر اجتناب و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، شامل جبران هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست محیطی و اجتماعی در سراسر جهان می‌شود.

میزبانی المپیک در گذشته معمولا هزینه‌های زیادی را برای ساخت مکان‌های جدید به همراه داشته است اما ۹۵ درصد از پاریس ۲۰۲۴ در ساختمان‌های موجود یا زیرساخت‌های موقت میزبانی خواهد شد.

تنها یک مکان مسابقه جدید، مرکز ورزش‌های آبی در سنت دنیس، برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ ساخته می‌شود که انرژی خورشیدی دارد، از مصالح ساختمانی مبتنی بر زیست طبیعی استفاده می‌کند و با مواد بازیافتی مجهز شده است.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که ورزشکاران روی تشک‌های ساخته شده از تورهای ماهیگیری بازیافتی و پایه تخت از مقوای تقویت شده می‌خوابند.

انتهای پیام