بازدید هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از میادین میوه و تره بار شانگهای چین

هرمزگان/ کلمه نیوز-هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی در امر صادرات میوه و تره بار، از یکی از میدانهای میوه و تره بار شانگهای چین بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: تولیدکنندگانی که در بخش بسته بندی استان و همچنین بخش لجستیک میوه و تره بار کار می کنند باید در جهت به روز کردن نوع خدمات تلاش نمایند.

عادل شهرزاد افزود: مواردی که در اینجا به شدت مورد توجه قرار گرفته است بحث بسته بندی میوه هاست که این موضوع یکی از مشکلاتی است که ما در کشور و علی الخصوص در استان به شدت به آن مواجه هستیم.

وی بیان داشت: بحث شیرین بسته بندی که دراینجا قابل مشاهده است می تواند به عنوان یک الگو برای تولید کنندگان در نظر گرفته شود.

شهرزاد تصریح کرد: واحدهای صنعتی استان که در بحث تولید سبدهای بسته بندی فعالیت می کنند، دارای توانمندی هستند که این شکل و این نوع از بسته بندی را در استان ارائه دهند

. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: شیوه حمل و نقل لجستیکی میوه و تره بار که در اینجا مشاهده کردیم را می توانیم به عنوان یک الگو در استان پیاده سازی کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: بازدید امروز، می تواند بعنوان یک رویکرد برای دستگاههای تخصصی و همچنین تولید کنندگان و هم بهره برداران این بخش مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز در ادامه اظهار داشت: در بازدیدی که از یکی از میادین میوه و تره بار شانگهای صورت گرفت، به نکاتی جهت اصلاح در میدان میوه و تره بار استان رسیدیم.

خلیل قاسمی با اشاره به فعالیت حدود ۲۵۰۰ غرفه در میدان میوه و تره بار شانگهای که بصورت شبانه روزی دایر است، بیان داشت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

وی افزود: استان هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی و لجستیک میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان برسد.

قاسمی اظهار داشت: به روز کردن میدان میوه و تره بار می تواند به عرضه محصولات با کیفیت منجر شود و تحقق این امر نیز به رشد تولید و حمایت از کشاورزان و تحقق حقوق مصرف کنندگان کمک می کند.

پایان خبر/