مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خبرداد:

احداث ۲۹  هنرستان جوار کارگاهی در هرمزگان

هرمزگان/ کلمه نیوز-مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از احداث 29  هنرستان جوار کارگاهی در هرمزگان طی دو سال گذشته خبر داد و گفت : هنرستان بهیاری، پالایشگاه نفت ،فولاد و هنرستان شیلات برای اولین بار در استان آغاز به فعالیت کردند.

محمد قویدل در جمع خبرنگاران  با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: باری سال آینده با مشارکت سازمان صمت هرمزگان اولین هنرستان تجارت استان آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد:  احداث نیروگاه سیریک و فعالیت نیرو گاه اتمی و بحث تامین نیروی انسانی این مجموعه بزرگ علمی، پژوهشی و تولیدی کشور در استان،  باعث شد که طی  چند روز آینده ثبت نام در نخستین دبیرستان متوسطۀ اول و دوم انرژی اتمی کشور در شهر بندرعباس آغاز می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه هدف اصلی از احداث این هنرستان ها توسعه نیروی انسانی و منابع انسانی پایدار است  اظهار کرد : بیشترین تعداد المپیاد ها و دانشگاهیان از همین مدارس هستند

قویدل با بیان اینکه ۴۳۰ هزار دانش آموز در استان تحصیل می کنند گفت : در استان ۹ مدرسه تک دانش آموزه داریم که با استفاده از نیروهای اضافه تدریس و بازنشسته فرهنگی آموزش می بینند.

وی از صدور مجوز خاص برای استخدام نیروی مورد نیاز تدریس در جزایر و مناطق صعب العبور خبر داد .

قویدل افزود : تا مهر ماه نزدیک به بیش از ۳ هزار نفر سهمیه  های استخدامی  استان است که در حال حاضر مشغول انجام فرایند استخدام هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی از دیگر اقدامات این اداره کل است، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ کلاس درس تا پایان امسال جهت بهره برداری در حال آماده سازی است.

وی تاکید کرد: ۱۳ پروژه بزرگ دوازده کلاسه با ارزش ریالی بیش از ۴۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۱ در شهر بندرعباس آغاز شده که در مهر ماه سالجاری از این تعداد ۵ پروژه به بهره برداری می رسد.

قویدل  از افتتاح اولین اردوگاه دانش آموزی در میناب  خبر دادو افزود: متوسط سرانه فضاهای آموزشی  استان حدود ۵٫۲ مترمربع است،که در شهر بندرعباس زیر نرم متوسط هستیم.

وی تعداد مدارس شبانه روزی استان را ۲۴۰ مدرسه اعلام کرد و گفت : بیشترین تعداد مدارس شبانه روزی رادر کشور داریم و این مدارس تاپایان امتحانات دایر است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان  ایجاد سالن های سر پوشیده ورزشی برای دانش آموزان دختر را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام نمود.

قویدل بیان کرد :آموزش و پرورش  تنها دستگاهی است که بیشترین املاک را در استان دارد.

وی تعداد فضا های ملکی این اداره را در استان ۳۵۰۰ واحد آموزشی و ۱۶۰۰ ملک دارای سند  عنوان کردو افزود : طی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برای تعداد ۴۰۰ ملک سند گرفته ایم.

قویدل تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگی برای مسکن ملی را ۷ هزار نفر اعلامکرد و گفت : بخشی از این پروژه ها با کیفیت در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های بزرگداشت هفته معلم اشاره کرد و افزود : از جمله این برنامه ها؛ نواختن زنگ سپاس معلم  در ۳۵۰۰ مدرسه استان، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده های شهید و ایثارگر فرهنگی، برگزاری ۳۷۰۰ برنامه در مدارس مناطق هرمزگان، حضور نخبگان فرهنگی در صدا و سیما، برگزاری شب شعر، برگزاری مسابقات ورزشی،تجلیل از معلمان پژوهشگر و هنرمندو تقدیر از معلمان نمونه …  است.

محمد قویدل در پایان از پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی خبر دادو گفت : در مقطع متوسطه اول و دوم در حد میانگین متوسط کشوری  هستیم.

پایان خبر /

خبرنگار : شهین صادقی