تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس/تشکیل مرکز پژوهش های شورا

هرمزگان/ کلمه نیوز-مراسم گرامیداشت روز شوراها  با حضور فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته و خبرنگاران در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد.

رئیس شورای شهر بندرعباس با تبریک روز ملی خلیج فارس و روز شوراها از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبرداد.

مصیب نظری، افزود: قرار است برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است در این نشست ها که به شکل فصلی برگزار می شود بپردازیم.

نظری، عنوان کرد: فردا در صحن علنی شورای شهر بندرعباس مرکز پژوهش های شورا تشکیل می شود که در این مرکز تصمیمات نخبه گانی با توجه به تجربه ها و استفاده از ظرفیت های علمی گرفته می شود و این جمع می تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روزگفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

فاطمه جراره با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم در روز شوراها برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده اند تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده ام یکسری نواقص و خلا های قانونی در قانون شورا وجود دارد امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند لحاظ کنیم و همانطور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

افکار اعضای شورا با قوانین و مقررات محدودمی شود

فیصل دانش گفت: هر کدام از افراد جامعه که در قالب شورا قرار می گیرند با یکسری از قوانین و مقررات دور افکارشون محدود می شوند و از تجربه اعضای شوراهای قبل فاصله می گیرند.

دانش، با بیان اینکه باید برای  استفاده از تجربیات و دانش پیشکسوتان و اعضای ادوار گذشته شورا برنامه ای تدوین شود، افزود: بطوریکه جاهایی که اشتباه کردند به عنوان تجربه استفاده شود و جاهایی که موفق بودند راه را ادامه دهند.

مردم از تبعیض ناراحت هستند

پرویز سالاری در این مراسم گفت: مردم از کمبود ناراحت نیستند بلکه مردم از تبعیض ناراحت هستند.

سالاری با اشاره به مراحل تشکیل شورا افزود: منافع عمومی را به منافع فردی ترجیح دهیم.

توسعه استان برون زا بوده است

صالح دریانورد در این مراسم با بیان اینکه جزیره ای عمل می کنیم، عنوان کرد: توسعه استان ها درون زا است اما توسعه هرمزگان برون زا و دستوری بوده است.

دریانورد، افزود: حاشیه نشینی در بندرعباس افزایش یافته است بطوریکه ۴۰ درصد جمعیت شهر حاشیه نشین هستند.

وی، خاطرنشان کرد: صنایع و بنادر از ظرفیت عمومی شهر استفاده می کنند و با ساخت شهرک هایی چون گاز ، مروارید و … ظرفیت خصوصی ایجاد کردند.

دریانورد، اضافه کرد: با چنین رفتارهای تقابل ایجادشده است و نه تنها توسعه تلفیقی نبوده بلکه برون زا بوده که با عدم مشارکت مردم  مشکلات اجتماعی زیادی ایجاد شده است.

اندک اثری از خود در شورا باقی می گذاریم

مهران نجاتی در این مراسم، مطرح کرد: اندک اثری از خود در شورا باقی می گذاریم.

نجاتی،با بیان اینکه دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس دوره خوبی بوده است، اظهار داشت: این دوره با ساخت المان ها و افتتاح پارک ها زمینه شور و نشاط مردم را فراهم کرده است.

شهر محل خدمت است

طاهر قریشی در این آئین گفت: شهر محل خدمت است.

هرگز امکانات با چالش ها برابر نبوده است

جمشید رئیسی در این مراسم، بیان داشت: در هیچ دوره ای امکانات با چالش ها برابر نبوده است.

رئیسی، اضافه کرد: امکانات محدود و نیازها زیاد و زمان بسیار کم است.

وی، ابراز داشت:  از درگیری ها پرهیز کنیم و باید تعامل داشته باشیم.

برنامه کلیدی برای شورا داریم

عضو شورای شهر بندرعباس در این مراسم عنوان کرد: برنامه کلیدی برای شورا داریم.

سید محمدرضا موسوی، با بیان اینکه در خصوص برنامه های موفق و پیروز صحبت فراوان است، خاطرنشان کرد: برای پروژهای شکست خورده امسال برنامه های در نظر گرفته ایم.

گفتنی است، در این مراسم اعضای شوراها به تبادل نظر و گفت و گو پرداختند و در پایان از اعضا بمناسبت گرامیداشت روز شوراها تقدیر شد.

پایان خبر/