۳ دلیل برای اینکه باید حتما فیلم تلماسه را ببینیم

گروه فرهنگی:وقتی در سال ۲۰۲۱ بخش اول فیلم «Dune» روی پرده سینما رفت، تقریبا همه شوکه و میخکوب روی صندلی‌هایشان نشسته بودند تا ببیند در ادامه چه اتفاقی برای شخصیت‌ها می‌افتد.در این میان پل اتریدیز با بازی تیموتی شالامی بیش از هر شخصیت دیگری ما را تحریک می‌کرد. پس تا سال ۲۰۲۴ منتظر ماندیم و […]

گروه فرهنگی:وقتی در سال ۲۰۲۱ بخش اول فیلم «Dune» روی پرده سینما رفت، تقریبا همه شوکه و میخکوب روی صندلی‌هایشان نشسته بودند تا ببیند در ادامه چه اتفاقی برای شخصیت‌ها می‌افتد.3 دلیل برای اینکه باید حتما فیلم تلماسه را ببینیمدر این میان پل اتریدیز با بازی تیموتی شالامی بیش از هر شخصیت دیگری ما را تحریک می‌کرد. پس تا سال ۲۰۲۴ منتظر ماندیم و به بخش دوم فیلم تلماسه هم رسیدیم. علی‌رغم بسیاری از شاهکارهای سینمایی که در بخش‌های بعدی، به شدت ضعیف می‌شوند، بخش دوم تلماسه، از بخش اول آن هم جذاب‌تر است. حال راهنماتو در ادامه در نظر دارد ۳ دلیل برای اینکه باید حتما فیلم تلماسه بخش دوم Dune: Part 2 را ببینیم با شما در میان می‌گذارد.

 
 
 

 

دلیل اول؛ فیلم Dune: part ۲ از اعتقادات مسلمانان حرف می‌زند!
اولین دلیلی که باعث می‌شود به دیدن فیلم تلماسه: بخش دوم Dune: Part 2 ترغیب شویم، بهره‌گیری خط روایی این فیلم از مفاهیم، اعتقادات و باورهای شرقی‌ها به خصوص مسلمانان است. اگرچه در بخش اول این فیلم کمتر نام «مهدی» را می‌شنیدیم، اما در بخش دوم، پل اتریدیز تبدیل به قهرمانی برای مسلمانان شده است که نشانه‌های حضرت مهدی را با خود به همراه آورده. یکی از این نشانه‌ها زنده شدن، پس از مرگ است.
3 دلیل برای اینکه باید حتما فیلم تلماسه را ببینیم
دلیل دوم؛ فیلم Dune: Part ۲ یک فیلم اکشن قوی است!
در میان ژانرهای متفاوت سینمایی، ژانر اکشن همواره کاری با مخاطبان خود می‌کند که آن‌ها حتی جرات پلک زدن نداشته باشند، فیلم Dune: Part 2 تلماسه: بخش دو یکی از همان فیلم اکشن‌هاست که نمی‌توان حتی یک صحنه‌اش را از دست داد. در این فیلم انسان‌ها نه تنها با انسان‌ها بلکه با عوامل طبیعی‌ای می‌جنگند که پیش‌تر در جهان داستان کاملا با آن‌ها آشنا شده و باورشان کرده‌ایم. این در حالی است که در برخی از فیلم‌های علمی-تخیلی ما نمی‌توانیم موجودات فراواقعی را با جان و دل درک کنیم و حضورشان را جدی بدانیم. نکته جالب دیگری که در مواجهه شخصیت‌ها با موجوداتی مثل کرم‌ها در فیلم تلماسه وجود دارد، به کار گیری آن‌ها، یا در واقع رام کردن آن‌ها است. حالا در بخش دوم، شخصیت‌های فیلم از این موجودات برای پیشبرد هدف‌هایشان استفاده می‌کنند.
3 دلیل برای اینکه باید حتما فیلم تلماسه را ببینیم
دلیل سوم؛ فیلم Dune: Part ۲ درباره قدرت حرف می‌زند!
قدرت؛ کلید واژه‌ای است که مدام با آن درگیر هستیم، مثلا در خانواده قدرت دست پدرها است، بنابراین مدام کولر را خاموش می‌کنند! در فیلم تلماسه: بخش دوم Dune:Part 2 پل که حالا نام او را مُعَدّیب گذاشته‌اند، یک سفر قهرمانه را آغاز کرده است. او ابتدا قدرتی ندارد، اما به مرور خود را به فرمن‌ها ثابت می‌کند و آن‌ها او را به رسمیت می‌شناسند. حالا در سکانس‌های پایانی فیلم ما مُعَدّیبی را می‌بینیم که هم از قدرتمند شدن می‌ترسد و هم خود را مجبور به استفاده از آن می‌بیند، قدرتی که خود مردم فرمن به او داده‌اند. بازی با مفهوم قدرت باعث می‌شود که ما عاشقانه پیگیر خط داستانی باشیم و آن را رها نکنیم.