طرح زیباسازی و بازآفرینی شهری محلات قدیمی بندرعباس آغاز شد

هرمزگان/کلمه نیوز-با حضور شهردار بندر عباس، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، مادر و خانواده گرا‌قدر شهید "علیرضا آرمات" شهردار منطقه سه و جمعی از مدیران شهری و مردم محله ، طرح زیباسازی و بازآفرینی شهری بافت قدیمی شهر بندرعباس با محوریت محله شهید گرانقدر "علیرضا آرمات" آغاز شد .

شهردار بندرعباس در این آیین با بیان اینکه طرح بازآفرینی است و زیباسازی بافت‌های قدیمی شهر بندرعباس در صحن شورا مطرح و تصویب شد گفت: در طرح بازآفرینی بافت های قدیمی شهر بندرعباس ،علاوه بر بازگشایی و تعریض خیابان‌ها در مناطق چهارگانه بندرعباس ،زیباسازی، اصلاح روشنایی معابر و بهسازی محلات قدیمی مانند سورو ، نخل ناخدا و اسلام‌آباد نیز در دستور کار است .

مهدی نوبانی  با اشاره به این‌که ما مدیون شهدا هستیم و بنده افتخار می‌کنم خدمتگزار مردم هستم، اولین محله رد این طرح به محوریت منزل شهید بزرگوار “علیرضا آرمات” آغاز شد که از ورودی خیابان تا کوچه‌های اطراف بهسازی و زیباسازی خواهد شد.

وی مشارکت و همکاری مردم محله را در حفظ و نگهداری و زیباسازی محل بسیار مهم و مؤثر دانست و افزود :این اقدام کاری بسیار زیبا و شکیل است که در راستای بازآفرینی و زیباسازی معابر شهر وخیابان‌های بندرعباس انجام می‌شود و برای این منطقه یکی از بهترین مدیران را انتخاب کردیم تا یک کار زیبا و درخور شان تحویل نمایند. البته اگر مشارکت و همکاری مردم نباشد عالی نخواهد شد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه زیبا سازی این محله می‌تواند الگویی برای شهر بندرعباس و سایر شهرها باشد تأکید کرد: بهسازی و زیباسازی محلات سبب افزایش امنیت و ارزش افزوده املاک در این منطقه و درنهایت توانمندسازی اقتصادی مردم خواهد شد.

نوبانی از زیباسازی محله سورو و نخل ناخدا در هفته آینده خبر دادو افزود: زیباسازی محله شهید آرمات با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان ودر مدت زمان دو ماه اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حیدری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این آیین با بیان اینکه متعهد هستیم نسبت‌به مردم و شهر انجام‌وظیفه کنیم گفت: باعث افتخار است که در محله‌ای که بنام شهید سرافراز شهید “آرمات “مزین است به مردم خدمات ارائه دهیم .زیرا ما هرچه داریم از برکت شهدا و خون شهداست و مدیون رشادت‌های این عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه به شهردار بندرعباس برای خدمت رسانی به مردم شبانه‌روز نمی‌شناسد افتخار می‌کنیم افزود: امیدواریم اقداماتی که ازسوی شهرداری و شورای شهر برای رفاه مردم و آسایش مردم شهر صورت می‌گیرد مورد رضایت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فنی و شهرسازی شورای شهر در پایان از تلاش همه شهرداران مناطق و مدیران شهری که همیشه پای کار و پاسخ‌گو هستند تقدیر و تشکر نمود.

برادر شهید آرمات نیز در این آیین با تقدیر و تشکر از شهردار بندرعباس که نگاهی متفاوت از سایر شهرداران نسبت‌به شهدا و خانواده شهدا دارد گفت: این محله سهم بسیار زیادی در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی دارد به طوری‌که در دوران ۸ سال دفاع مقدس سه شهید سرافراز از این محله تقدیم به انقلاب واسلام شده‌است.

وی افزود :بازسازی و زیباسازی محلات کاری ماندگار است که باعث خوشحالی ، نشاط و پویایی در مردم محله خواهد شد.

پایان خبر/