در نشست شورای راهبردی مشارکت های مردمی معاونت بهداشت دانشگاه عنوان شد: 

داوطلبان سلامت، بازوی توانمند حوزه بهداشت در ارتقای سلامت جامعه

فارس_ در نشست شورای راهبردی مشارکت‌های مردمی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر نقش محوری داوطلبان سلامت در برنامه‌های سلامت محور و پویش‌های برگزار شده تأکید و عنوان شد: داوطلبان سلامت، بازوی توانمند حوزه بهداشت در ارتقای سلامت جامعه هستند.

کلمه نیوز_ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش پررنگ داوطلبان سلامت در پویش‌ها و مناسبت‌های برگزار شده، گفت: با مشارکت مردم در برنامه‌های سلامت، می‌توان شاهد افزایش آگاهی و دانش سلامت در جامعه، ارتقای سبک زندگی و کاهش بار بیماری‌ها بود.

دکتر «محمدرضا کریمی» با اشاره به اینکه از اقدامات اخیر برنامه مشارکت های مردمی، جذب نزدیک به ۱۰۰ داوطلب سلامت به عنوان کنشگر مردمی جوانی جمعیت است، افزود: انتظار می رود که با مشارکت بیش از پیش داوطلبان سلامت، اطلاع رسانی جمعی در حوزه های مختلف بهداشتی و بهبود سطح سلامت جامعه، به بهترین شکل صورت پذیرد.

او با بیان اینکه حضور مردم در برنامه های سلامت محور سبب افزایش حس مسوولیت‌پذیری و خوداتکایی می شود، گفت: زمانی که مردم در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های سلامت مشارکت می‌کنند، حس مسوولیت‌پذیری آنها در قبال سلامتی خود و جامعه افزایش می‌یابد.

دکتر کریمی بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی تاکید کرد و گفت: جامعه مملو از افراد با استعداد و توانمند است که می‌توان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن ها در جهت ارتقای سلامت جامعه استفاده کرد.

در ادامه کارشناس مسوول جلب مشارکت های مردمی معاونت بهداشت دانشگاه نیز در این نشست، مشارکت مردمی را رکن اساسی توانمندسازی در عرصه سلامت دانست و افزود: سلامت حق همه انسان‌هاست و دستیابی به آن، نیازمند تلاش و همکاری همه آحاد جامعه است.

«شیدا علی نژاد» با بیان عملکرد داوطلبان سلامت در فصل گذشته، گفت: نشست شورای راهبردی مشارکت‌های مردمی با هدف سیاست‌گذاری، بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در جلب حداکثری مشارکت داوطلبان سلامت به صورت فصلی برگزار می‌شود.