رئیس ستاد دکتر زاکانی در هرمزگان  :

دکتر زاکانی در حوزه فرهنگ هم برنامه و هم کارنامه دارد

 هرمزگان/ کلمه نیوز-رئیس ستاد علیرضا زاکانی در هرمزگان در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های فرهنگی این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دکتر زاکانی در حوزه فرهنگ هم برنامه دارد و هم کارنامه‌ای درخشان که نشان‌دهنده عملکرد سه ساله ایشان در این حوزه در شهرداری تهران است.

پرویز سالاری در برنامه مناظره زنده تلویزیونی که از شبکه خلیج‌فارس پخش شد افزود :دکتر زاکانی از فرهنگ به‌عنوان یک سرمایه در برنامه‌های مختلف نام می برد.

وی با اشاره به اینکه دکتر زاکانی برای هرمزگان نیز یک دیپلماسی فرهنگی بسیار غنی در نظر گرفته است ادامه داد: غفلت از فرهنگ در دوره‌های مختلف چه به‌لحاظ سخت‌افزاری و چه به‌لحاظ نرم‌افزاری در حوزه‌های مختلف موسیقی ،پوشاک ،هنرهای دستی و سنتی و… دیده می‌شود بطوری‌که در برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس این صنایع فرهنگی  استان را به‌نام خودشان ثبت کرده‌اند و دفاعی نیز از طرف مسئولین از این حوزه صورت نگرفته  است.

رئیس ستاد علیرضا زاکانی در هرمزگان بیان کرد :توسعه فرهنگی مهم‌تر از توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و هرمزگان در این رابطه شخصیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف فرهنگی دارد که برای حمایت از آن‌ها و فرهنگ غنی هرمزگان دیپلماسی دکتر ذاکانی را باید اجرایی نمود .

سالاری همچنین به برخی از برنامه‌های مهم فرهنگی اجرا شده در سه سال خدمت زاکانی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ایشان برگزاری مراسم روز ملی خلیج فارس با حضور اقوام مختلف ایرانی در برج میلاد تئاتر شهر و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف است.

رئیس ستاد علیرضا زاکانی در هرمزگان همچنین به برنامه‌های مختلف زاکانی در حوزه اقتصاد دریا محور اشاره کرد و گفت :همه شهرهای هرمزگان به‌ویژه بندرعباس ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه بنادر صید ف صیادی و تجارت دارد که متأسفانه بسیاری از  این ظرفیت‌ها تحت عنوان واگذاری به ثمن بخس به اشخاص مشخصی فروخته  ویا واگذارشد که ما موفق شدیم با شفاف‌سازی و مبارزه با فساد و رانت جلوی بسیاری  از این موارد را بگیریم .

پرویز سالاری بیان کرد: دکتر زاکانی آدم شفافی است و قطعاً با شفافیت نیز خدمت خواهد کرد.

وی با تأکید بر این‌که مردم هرمزگان از تبعیض و بی‌عدالتی ناراحت هستند گفت: شعار دکتر زاکانی “پاک باش و خدمت‌گزار”  است  که با همین شعاردر شهرداری تهران توانست در این مدت سه سال یک هزارو ۲۰۰ حساب شهرداری را متمرکز نماید.

سالاری تصریح کرد: آقای زاکانی مبارزه با رانت ت،عارض منافع و بی‌عدالتی را سر لوحه کار خود دارد همان‌گونه که برای تبعیض در استفاده از انرژی طرح یارانه طلایی را در برنامه دارد و اجرای این طرح باعث از بین رفتن تبعیض در این حوزه خواهد شد.

وی افزود: در هشت سال دولت روحانی پول ایران چندین سال توسط کشور چین بلوکه بود که با رایزنی شهید جمهوری این پول صرف خرید تاکسی‌های برقی شد که این حرکت رقابتی را در بازار خودرو و جلوگیری از ورود آلودگی‌ها و حفاظت از محیط‌زیست بدنبال داشت.

سالاری از تخصیص بسته‌های حمایتی در برنامه های اقتصادی زاکانی به مردم در حوزه‌های مختلف خصوصا سلامت ،معیشت و… خبر داد.

پایان خبر/