نقض برنامه حفاظت از محیط زیست المپیک از سوی آمریکا

ورزشکاران آمریکا قرار است با دستگاه خنک کننده در بازیهای المپیک حضور داشته باشند که به نوعی نقض حفاظت از محیط زیست در المپیک است.

به گزارش ایسنا،  کاروان اعزامی آمریکا برای راحتی ورزشکارانش در المپیک، کولرهای گازی قابل حمل به پاریس خواهد برد.

به گزارش آسوشیتدپرس، هیئت آمریکایی قصد دارد این کار را برخلاف برنامه برگزارکنندگان برای کاهش انتشار کربن انجام دهند. مسئولان برگزارکننده بازی‌های المپیک بارها اعلام کردند که قصد دارند به دلیل حفاظت از محیط زیست، کاهش کربن در طول برگزاری این بازی ها را به حداقل برسانند تا این المپیک، مناسب‌ترین المپیک برای محیط زیست باشد.

سارا هیرشلند رئیس کمیته المپیک ایالات متحده بر راحتی ورزشکاران این کشور در دهکده المپیک تاکید و عنوان کرد با توجه به اینکه سیستم های سرمایشی در دهکده بازیهای المپیک وجود ندارد، ورزشکارانش را با دستگاه‌های خنک کننده قابل حمل به بازیها اعزام خواهد کرد.

کاروان‌های اعزامی آلمان، استرالیا، ایتالیا، کانادا و بریتانیا نیز قصد انجام این اقدام را دارند و ورزشکارانشان همراه با کولرهای گازی قابل حمل به پاریس خواهند آمد.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، شهروندان اتحادیه اروپا از حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه تهویه هوا استفاده می کنند، در حالی که در ایالات متحده بیش از ۳۷۰ میلیون دستگاه تهویه هوا وجود دارد.

انتهای پیام