خلاصه اخبار مجلس، ۱۰تیر؛ بررسی تدابیر تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با حضور وزیر آموزش

به گزارش ایسنا،‌ جلسه علنی مجلس به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بررسی گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. رضامراد صحرایی با حضور در صحن علنی مجلس در جریان بررسی تدابیر اتخاذ شده […]

به گزارش ایسنا،‌ جلسه علنی مجلس به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بررسی گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

خلاصه اخبار مجلس، ۱۰تیر؛ بررسی تدابیر تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با حضور وزیر آموزش

رضامراد صحرایی با حضور در صحن علنی مجلس در جریان بررسی تدابیر اتخاذ شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تاکید کرد: میزان بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش از میزان جذب نیرو پیشی گرفته است و از سوی دیگر بودجه این وزارتخانه در یک دهه اخیر کمتر و کمتر شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطر نشان کرد: حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲۶ درصد رشد پیدا کرده است البته حق معلمان بیش از این می‌باشد.

در ادامه بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه مجموع مطالبات فرهنگیان به بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، یادآوری کرد: در سال تحصیلی جدید کمبود ۱۷۶ هزار معلم وجود دارد علاوه بر آن پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر ۱۴۰۳ بازنشسته شده و این امر تامین نیروی انسانی را برای وزارت آموزش و پرورش سخت‌تر خواهد کرد.

همچنین تعدادی از نمایندگان به بیان نکاتی درباره وضعیت تحصیلی دانش آموزان و معیشتی معلمان پرداخته و خواستار بهبود آن شدند.

تعداد دیگری از نمایندگان  با انتقاد از وضعیت مدارس غیرانتفاعی و عدم توجه به مدارس دولتی، تاکید کردند که باید مشکل کمبود معلمان رفع شده و به وضعیت معیشتی فرهنگیان توجه شود.

پس از استماع و توضیحات وزیر آموزش و پرورش،‌ نائب رئیس مجلس بیان کرد: میثاق ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است این سند تحول بنیادین است که تمام آنچه که باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد را براساس مبانی قرآنی و اسلامی و روش‌های بین‌المللی در بر می‌گیرد. اکنون ما میزان تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را نمی‌دانیم. لازم است یک سنجه‌ای صورت بگیرد تا ما بدانیم چه میزان سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تحقق پیدا کرده است.

خلاصه اخبار مجلس، ۱۰تیر؛ بررسی تدابیر تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با حضور وزیر آموزش

در ابتدای جلسه علنی امروز هم حمید رضا حاجی در نطق پیش از دستور خود ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد: ملت بزرگ ایران روز جمعه آینده آزمون بزرگ دیگری پیش‌رو دارند و یک بار دیگر حضور مردم مولفه‌ای مهم برای اقتدار ملی به شمار می‌رود.

ادامه دارد…