کسی حریف این تیم در یورو می‌شود؟

نتایج و بازی‌های درخشان اسپانیا باعث شده این تیم بخت نخست قهرمانی در یورو تلقی شود.

به گزارش ایسنا، بازی اسپانیا و گرجستان در یورو ۲۰۲۴، به زبان ساده، بازی یک طرفه‌ای بود. ماتادورها حتی یک فرصت هم به گرجستان ندادند و فقط یک بار در دفاع ضعیف ظاهر شدند و به خودشان گل زدند. شاگردان لوئیس دلافوئنته دیگر مرتکب چنین اشتباهاتی نشدند.

گرجستان برابر قدرت اسپانیا حرفی برای گفتن نداشت. تنها در نیمه اول لامینه یامال و یارانش ۱۷ شوت به سمت دروازه حریف زدند. اسپانیا نشان داده که آماده بازگشت به سطحی است که در اواخر دهه ۲۰۰۰ نشان داد و جهان تحت تاثیر قدرت لاروخا قرار گرفت. دو قهرمانی در یورو و فینال جام جهانی ۲۰۱۰ با گل افسانه‌ای آندرس اینیستا را به خاطر دارید؟

پس از این موفقیت‌ها دوران رکود اسپانیا شروع شد و این تیم در سه دوره جام جهانی هرگز فراتر از یک هشتم نهایی نرفت. در یورو اوضاع کمی بهتر بود و این تیم به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ (در سال ۲۰۲۱) رسید.

اکنون با دیدن بازی‌های درخشان اسپانیا، این احساس وجود دارد که ماتادورها در حال بازگشت هستند. تیم شبه جزیره ایبری بر روی قدرت تکنیکی لامینه یامال اعجوبه و نیکو ویلیامس باسکی با پوست تیره تکیه کرده است؛ قدرتی که این بازیکنان دارند با قدرت ژاوی، اینیستا و فرناندو تورس در دوران اوجشان قابل مقایسه است.

این اسپانیا آماده است که هر تیمی را در هم بکوبد. انگلیس، آلمان و فرانسه‌ای که هنوز درخشان ظاهر نشده، هلند و پرتغال.   

در واقع، برای لوئیس دلافوئنته، بازی یک چهارم نهایی مقابل آلمان می‌تواند یک فینال پنهان باشد. اگر اسپانیا برنده شود، در واقع می‌تواند خود را قهرمان بداند.

تیم ملی فوتبال اسپانیا جمعه در دور یک‌چهارم نهایی به مصاف آلمان میزبان خواهد رفت و بسیاری بر این باورند که پیروز این بازی جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

انتهای پیام