احساس متفاوت سرمربی اسلوونی با وجود حذف از جام ملت‌های اروپا

ماتیاژ کک با وجود حذف اسلوونی از یورو ۲۰۲۴ عنوان کرد به نمایش تیمش در یورو افتخار می‌کند و در آینده چیزهای بیشتری از تیم او شنیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اسلوونی در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ با شکست برابر پرتغال از دور رقابت‌ها کنار رفت. این بازی در وقت قانونی و اضافه گلی نداشت و رونالدو و یارانش با برتری سه بر صفر در ضربه‌های پنالتی روانه دور بعد شدند.

ماتیاژ کک، سرمربی اسلوونی، بعد از این بازی در صحبت‌هایی گفت: احساس تلخی داریم. عملکرد خوبی در دیدار با پرتغال داشتیم. این مسابقات شروع آینده درخشان فوتبال اسلوونی است. بسیاری از چیزها در سال‌های اخیر برای فوتبال ما به حقیقت پیوست و در آینده بیشتر از ما خواهید شنید.

او افزود: ما می‌توانیم به این تیم افتخار کنیم. در طول رقابت‌ها فراتر از انتظارها بودیم و در هر بازی جنگیدیم. در دیدار برابر پرتغال با تمام توان جنگیدیم و فقط در ضربه‌های پنالتی شکست خوردیم.

یان اوبلاک، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال اسلوونی، در وقت اضافه پنالتی را از رونالدو مهار کرد اما در ضربات پنالتی دیوگو کاستا، دروازه‌بان حریف با مهار سه پنالتی تیم اسلوونی قهرمان تیمش لقب گرفت و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

اسلوونی در این دوره برای اولین بار به دور حذفی مسابقات جام ملت‌های اروپا راه یافت و به همین خاطر نمی‌تواند از حذف برابر پرتغال در دور یک‌هشتم نهایی یورو خیلی ناخرسند باشد.

کک در پایان صحبت‌هایش گفت: از اینکه به خانه می‌رویم ناراحتیم. دوست داشتیم در آلمان بمانیم اما نه به عنوان توریست. ما در طول مسابقات شانس زیادی نداشتیم اما تیمی داریم که برای مسابقات آینده انگیزه زیادی دارد.

کک در جریان بازی از سوی دانیله اورساتو، داور ایتالیایی اخراج و به سکوها فرستاده شد. او درباره این صحنه نیز افزود: من فقط یک سوال پرسیدم: چرا پنالتی؟

انتهای پیام