حقایقی جالب از گروه تیم‌ملی در انتخابی جام جهانی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به گروه ایران در انتخابی جام جهانی پرداخت.

به گزارش ایسنا، قرعه‌کشی مرحله سوم مقدماتی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ در قاره کهن در محل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و تیم‌های حاضر رقبایشان را شناختند.

گروه A:

ایران، قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان، کره‌ شمالی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به گروه نخست انتخابی جام جهانی پرداخت و نوشت:

رقابت تکرار می‌شود

رویای ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برای چهارمین بار در نیمه‌نهایی پایان یافت و قطر برای دومین بار متوالی این جام را بالای سر برد. اکنون قطر دوباره در گروه A با ایران دیدار خواهد کرد. این در شرایطی است که ایران چهارمین حضور متوالی در جام جهانی را هدف قرار داده است. قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، تلاش خواهد کرد با شایستگی جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد. عنابی‌ها دوره قبل به خاطر میزبانی در جام جهانی بودند و هنوز از طریق رقابت‌کردن نتوانسته‌اند سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورند.

نگاه‌ها به ایران

با توجه به جایگاه ایران به عنوان یک قدرت در فوتبال آسیا انتظار می‌رود تیم ملی یکی از دو مکان اول یا دوم گروه را برای خودش قطعی کند. با این حال این اتفاق ممکن است آسان نباشد چون قطر، ازبکستان و امارات همگی در دوره قبلی این رقابت‌ها بدون شکست بودند و تیم‌های قرقیزستان و کره شمالی که دو بار در جام جهانی حضور داشته است نیز مصمم‌اند خودشان را نشان دهند. تیم ملی ایران در دور دوم چهار برد و دو تساوی کسب کرد تا به عنوان تیم اول گروهش صعود کند و امیدوار است که نتایج خوبش را در دور سوم تکرار کند.

ازبکستان مطمئن

ازبکستان خوشبینانه‌ وارد دور سوم رقابت‌ها می‌شود. آنها دور دوم مسابقات مقدماتی را بدون شکست به پایان رساندند و دو تساوی مقابل ایران به دست آوردند و در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا نیز مقابل قطر ایستادند و میزبان برای صعود به ضربات پنالتی نیاز داشت. با توجه به تعداد زیادی از بازیکنان بااستعداد در ترکیب تیم کاتانچ، ازبکستان مطمئناً برای حضور در جام جهانی شانس زیادی خواهد داشت.

کره‌شمالی تسلیم‌ناپذیر

کره شمالی که از سال ۲۰۱۰ نتوانسته است به جام جهانی صعود کند، همه را با عملکرد قدرتمندانه‌اش در این دوره غافلگیر کرده و انسجام و روحیه جنگندگی واقعی را به نمایش گذاشته است. این تیم با پیروزی مقابل سوریه و میانمار توانست بعد از ژاپن به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود.

روحیه تسلیم‌ناپذیر کره شمالی در دور قبل باعث شد که آنها حریف آسانی برای هیچ تیمی نباشند. کره شمالی به دلیل همه‌گیری کرونا مجبور به انصراف از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد و حالا بعد از چند سال وقفه دوباره در سطح نخست آسیا رقابت می‌کند. کره شمالی مصمم است برای سومین بار به جام جهانی راه پیدا کند.

قرقیزستان در میان بزرگان

قرقیزستان با صعود به این مرحله از مسابقات مقدماتی تاریخ‌سازی کرد و تیم آسیای میانه اکنون باید خودش را برای رقابت با بهترین‌های قاره آماده کند. کره شمالی تنها تیمی است که در گروه، پایین‌تر از آنها قرار دارد. شاگردان ماکسیم لیسیتسین می‌خواهند چالشی جدی برای تیم‌های دیگر گروه باشند و با توجه به قدرتی که در بازی خانگی خود دارند ممکن است بتوانند شگفتی‌ بیافرینند.

انتهای پیام