معاون بانوان ستاد دکتر پزشکیان:

شاهد حضور دو جریان فکری کاملا متفاوت در دور دوم انتخابات هستیم

معاون بانوان ستاد دکتر پزشکیان اعلام کرد: شاهد حضور دو جریان فکری کاملا متفاوت در دور دوم انتخابات هستیم.

کلمه نیوز_ دکتر فاطمه راکعی بیان داشت: دکتر پزشکیان دارای ویژگی هایی مانند سعه صدر، همراهی، کنار آمدن با سلایق مختلف، قبول داشتن فرهنگ چند صدایی در کشور، توجه به کسانی که برابری موقعیتی، مذهبی، قومیتی و جنسیتی به ویژه درباره زنان ندارند، هستند. ایشان می خواهد با نگاه مدارا از جامعه تبعیض زدایی کند.

وی افزود: در نقطه مقابل، رقیب ایشان تمام نارسایی های مدیریتی، ناکارآمدی ها و سخت گیری ها، خشونت ها، مسائل مختلف بین المللی و تحریم ها و برجام که ناتمام ماند و مسائلی از این قبیل است.

وی ادامه داد: مردم ما مخصوصا جوانان که قطع امید کرده اند می پرسند حتی اگر دکتر پزشکیان با این خصوصیات مثبت رای بیاورد از کجا معلوم بگذارند کار کند؟ باید بدانند دولت در سایه همین رقیب آقای پزشکیان است و اگر رای دهند دریچه امیدی برای تحول باز خواهد شد.

معاون بانوان ستاد دکتر پزشکیان با بیان این که دکتر پزشکیان گفته است اگر رای بیاورد نمی تواند معجزه کند ولی با کمک ملت می توان بر مشکلات فائق آمد، گفت: طرز فکری که در چند سال اخیر حاکم بوده اوضاع کشور را داخل و خارج به ورطه ای که شاهدیم کشانده است. بنابراین اگر سئوال یا ابهامی هم داریم باید بگذاریم برای بعد و مطالبات را بعداً پیگیری کنیم.

راکعی اضافه کرد: همه دیدند تفکری که نماینده و طرفدار تک صدایی است راه به جایی نبرد که یک مورد آن در مسائل پیرامون گشت ارشاد بوده که نه تنها مساله حجاب را درست نکرد بلکه بدتر هم کرد و تبدیل به کشف حجاب شد.

وی یادآور شد: برخوردهای خشونت آمیز با پدیده های فرهنگی موجب دهن کجی نسل جوان به ارزش ها می شود. بنابراین اگر ادامه این روند را نمی خواهیم باید به امید تحول، در دور دوم به دکتر پزشکیان رای دهیم.

دکتر راکعی در خصوص میزان آشنایی خود با دکتر پزشکیان گفت: من از اوایل دهه ۸۰ و مجلس ششم که نماینده بودم دکتر پزشکیان را که وزیر بهداشت دولت آقای خاتمی بود، می شناسم.

وی صراحت لهجه، شجاعت و صداقت را از ویژگی های دکتر پزشکیان برشمرد و گفت: ایشان پس از مساله تصادف و از دست دادن همسر و یکی از فرزندانش دیگر ازدواج نکرده و خودش پدر و مادر دیگر فرزندان شده و عمر خود را صرف آن‌ها کرده است که نشان دهنده تعهد و مسئولیت پذیری ایشان است و بسیار مورد توجه من قرار گرفت.

معاون بانوان ستاد دکتر پزشکیان افزود: دکتر پزشکیان با این که معاون وزیر، وزیر و چندین دوره نماینده مجلس بوده است به پاکدستی و ساده زیستی مشهور است.

دکتر راکعی تصریح کرد: کسانی که از وضعیت توهین، تحقیر و خشونت و وقایع ۱۴۰۱ ناراحت هستند آمدن آقای پزشکیان را موهبتی برای امیدواری به آینده می دانند.

وی افزود: ایشان بارها تصریح کرده است به دختران مانند دختر خودش که همواره همراه وی در سخنرانی ها حضور دارد، احترام خواهد گذاشت. این ویژگی ها در ایشان نهادینه شده و برخورد غیرقانونی و غیر اصولی با زنان و دختران را برنخواهد تافت.

وی یا اشاره به این که دکتر پزشکیان رابطه خوبی با نسل جدید موسوم به نسل z دارد، خاطر نشان کرد: تغییر ریل برنامه ها و قوانین با نیازهای نسل z که زاییده زمان خودش است، مورد توجه ایشان قرار دارد.

راکعی ادامه داد: سبک زندگی، رفتارها و کنش های این نسل خاص خودش است که باید مورد توجه قرار گیرد. در دنیا گسست نسلی به وجود آمده و از مقتضیات زمان است که باید مطابق برداشت امام خمینی از آموزه های اسلامی، تحول زمان را در مواجهه با این نسل مورد توجه قرار داد.

وی در پایان توجه به سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبری را از دیگر برنامه های دکتر پزشکیان دانست و خواستار حضور همه برای رای به ایشان در دور دوم انتخابات شد.