به‌مناسبت سالروز شهادت؛

مراسم بزرگداشت شهید دکتر سیدمحمدابراهیم فقیهی در زادگاهش نی‌ریز برگزار شد

فارس_ به‌مناسبت نوزدهم مهرماه، سالروز شهادت دکتر سیدمحمدابراهیم فقیهی، مراسم بزرگداشتی در مرکز خدمات جامع سلامت شهید دکتر فقیهی نی‌ریز و با حضور کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بستگان شهید، برگزار شد.

کلمه نیوز_ در این مراسم که با قرائت دعای پرفیض توسل همراه بود؛ سیدابراهیم فقیهی، برادرزاده شهید بزرگوار، با اشاره به چاپ کتاب ” از پله صدای دف می‌آید” به قلم بابک طیبی درخصوص زندگی شهید دکتر فقیهی، به بیان خاطراتی از وی پرداخت.

شهید دکتر سید محمدابراهیم فقیهی در یکم دی‌ماه سال ۱۳۲۶ در نی‌ریز فارس زاده‌ شد و تحصیلات خود را تا پایان مقطع متوسطه در زادگاهش ادامه داد.

او پس از گذراندن خدمت سربازی در ساوه در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد و در آنجا به فعالیت‌های انقلابی روی آورد.

دکتر فقیهی با شروع جنگ ایران و عراق نخستین گروه امداد پزشکی در خوزستان را تشکیل داد و به اهواز عزیمت کرد.

وی سرانجام در روز ۱۹ مهرماه سال ۱۳۶۰ در حالیکه به عنوان دستیار تخصصی رشته جراحی استخوان و مفاصل در حال تحصیل بود، هنگام مراجعت از محل کار در جلوی درب منزلش واقع در خیابان شهیدفقیهی شیراز (صورتگر سابق) و در جلوی دیدگان پسر دبستانیش توسط منافقین کوردل، به ضرب هفت گلوله ترور شد و با ذکر یاابا‌الفضل و لا اله الا الله به دیدار معبود شتافت.

از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او می‌توان به ریاست دانشکده پزشکی شیراز، نماینده آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیر شورای جهاد دانشگاهی شیراز، ریاست جامعه اسلامی پزشکان شیراز، تشکیل کمیته کمک به عشایر، تشکیل جامعه اسلامی تقوا، راه‌اندازی انجمن اسلامی پزشکان، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه «اندوخته‌های خاتم»، تأسیس شرکت تعاونی در شهرستان نی‌ریز و نیز تهیه و چاپ نشریه‌ای در ساوه اشاره‌کرد.