۳۵۰۰ دانشآموز بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشتند
کلمه نیوز_ اهمیت و تأثیرگذاری عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان در مناطق محروم کشور، یکی از مبحثهای مهم نظام آموزشی است که بهروزرسانی سیستم آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت در این مناطق را به امری ضروری و اجتنابناپذیر تبدیل کرده است. کودکان و نوجوانان مناطق محروم و خانوادههای کم برخوردار که دغدغهها و […]
کلمه نیوز_ اهمیت و تأثیرگذاری عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان در مناطق محروم کشور، یکی از مبحثهای مهم نظام آموزشی است که بهروزرسانی سیستم آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت در این مناطق را به امری ضروری و اجتنابناپذیر تبدیل کرده است.
کودکان و نوجوانان مناطق محروم و خانوادههای کم برخوردار که دغدغهها و مشکلات زیادی در حوزه معیشت فرهنگ و خانواده دارند از این نظر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند زیرا اختلال در فرآیند آموزش و خطر ترک تحصیل یا بازماندگی از تحصیل برای آنان وجود دارد. عدم توجه به استعدادها و توانمندیهای این قشر از و جامعه موجب میشود این افراد نتوانند جایگاه مناسبی در آینده بیابند و چرخه فقر و محرومیت ادامه یابد.
اما توجه به تحصیل و توانمندسازی دانش آموزان مددجو میتواند در بهبود وضعیت آنها کمک شایانی کند. از این رو در یک بازدید از مراکز همکار با کمیته امداد امام خمینی که در سالهای اخیر مشغول پشتیبانی و کمک رسانی به دانش آموزان کم برخوردار و مددجو بودهاند تلاشهای مشاوران و مددکاران کمیته امداد در کنار همکاران بسیار دلسوزشان در موسسات آموزشی خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد در این خصوص گفت: کمیته امداد حدود پنج میلیون مددجو دارد که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر دانشآموز هستند که همه در سالهای اخیر پشتیبانی تحصیلی را دریافت کردهاند. در این راستا با حدود ۶۵۰ هزار دانشآموز تماس تلفنی برقرار کردیم و پایش تحصیلی آنها انجام شد.
وی افزود: برخی از مسائل ممکن است روانشناختی باشد و یا دانشآموز مشکل معیشتی داشته باشد از این رو ما از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم و در سه پایه اول ابتدایی تلاش کردیم جلوی بازماندگی از تحصیل را بگیریم. ما ۱۲۰ هزار دانشآموز ابتدایی در سه پایه اول، دوم و سوم تحت پوشش داریم که بیشترین بازماندگی از تحصیل در دوره ابتدایی اتفاق میافتد. از این تعداد ۶ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که در سال گذشته ۳۵۰۰ نفر از آنان به مدرسه بازگشتند.
جعفری در ادامه گفت: برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل با موسسات بخش خصوصی همکاری داریم که در دو بخش سه پایه اول ابتدایی و سه پایه دوم با دو موسسه جداگانه قرارداد بستیم که پشتیبانی تحصیلی از این دانشآموزان به عمل آید. برای متوسطه اول و دوم که در آستانه کنکور هستند هم موسساتی را در نظر گرفتهایم که در هر رشته هنرستان انسانی ریاضی و تجربی به صورت جداگانه پشتیبان در نظر گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه برای دوره متوسطه اول پایههای ۷، ۸ و ۹ مشاوره تحصیلی داریم گفت: اما در پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به تفکیک رشتههای ریاضی، انسانی، تجربی و هنرستان با چهار مؤسسه خصوصی کار میکنیم. برای اینکه اینها را برای کنکور آماده کنیم و جلوی ترک تحصیل را نیز بگیریم. ما تقریبا در هر پایهای ۵۰ تا ۷۰ هزار دانشآموز تحت پوشش داریم.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰