فارس پیشرو در ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان کشور

فارس_ رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس بمناسبت روز جهانی عصای با مدیرکل بهزیستی فارس دیدار کرد در این دیدار ضمن گرامیداشت روز عصای سفید گفت: با عنایت خداوند و اهتمام انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان فارس رتبه برتر کشور در بخش همگانی دارد.

کلمه نیوز_ در این دیدار، محمدرضا جعفری ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان فارس گفت: روز جهانی عصای سفید در تقویم یک روز است و نیازمند است با مطالبه گری و پیگیری مطالبات به حق نابینایان است.

وی با اشاره به طرح جدید و ابتکاری انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس ، اجرای طرح ورزش روزانه و عصرانه برای اولین بار در فارس گفت: برای اولین بار در کشور این طرح اجرا شد و دیگر استان ها با الگو برداری از اقدام ابتکاری انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس گام بلندی برای توسعه ورزش همگانی در کشور برداشتند.

از دیگر ابتکار های انجمن همگانی نابینایان و کم بینایان برگزاری مسابقه پله نوردی در تخت جمشید یاد کرد که بازتاب بسیاری در رسانه ها داشت و تلفیق ورزش و فرهنگ در کنار آثار باستانی جذابیت دوچندان برای نابینایان داشت و این برنامه باعث دیده شدن توانمندی عزیزان نابینا شد.

وی افزود: اکنون بیش از ۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در فارس جهت ورزش نابینایان و کم بینایان دایر شده است که نابینایان در کنار عموم مردم ورزش می کنند و این خود فاصله مردم عادی با جامعه نابینا را کاهش داده و باعث ایجاد روحیه نشاط در بین نابینایان و کم بینایان شده است.

جعفری با اشاره به طرح ورزش و مردم و راه اندازی ایستگاه ورزشی ثابت در مجموعه ولایت شیراز گفت از طرح های کاربردی و موثر در فعالیت های بدنی عزیزان نابینا و کم بینا طرح ورزش و مردم بود است.

وی با اشاره به هزینه های زیاد ایاب و ذهاب و خانواده ها و عدم مناسب سازی مبلمان شهری جهت حضور موثر نابیایان در برنامه های ورزشی از مدیرکل بهزیستی خواست تا در خصوص مشاوران مناسب سازی در شهرداری ها خواست تا با مطالبه گری در این حوزه در این روند تسریع نمایند.

جعفری با اشاره به فعالیت های فوق برنامه گفت در سال گذشته بیش ۱۵ برنانه فوق برنانه و مسابقات فرهنگی و ورزشی غیر حضوری ویژه نابینایان و کم بینایان استان فارس برگزار شد.

رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس با اشاره به مسئولیت اجتماعی سایر دستگاه های اجرایی افزود: سایر دستگاه های اجرایی هم باید در کنار دستگاه های حمایتی و ورزشی جهت توسعه و حمایت از ورزش افراد با نیاز ویژه گام بردارند و تکلیف خود را به عزیزان انجام دهند.