یادواره شهدای بنیاد مسکن ، استقبال از برگزاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس

فارس_ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با برگزاری یادواره شهدای بنیاد مسکن به استقبال برگزاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس رفت.

کلمه نیوز_ سید علیرضا حمیدی مدیر بنیاد مسکن استان فارس در آیین گشایش یادواره شهدای بنیاد مسکن با تقدیر از حضور مدیران ، یادگاران شهدای بنیاد مسکن ، خانواده شهدا و ایثارگران ، مدیران و دست اندرکاران برگزاری این یادواره اظهار داشت : امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بر همه ما فرض است ، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت موضوعی است که روشنگر راه همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در راه تعالی ارزشهای شهید و شهادت است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه امام حسین(ع) به بشریت درس آزادگی و عزتمندی آموخت گفت: همه مسلمانان به اهل بیت پیامبر (ص) ارادت قلبی دارند. امام حسین(ع) با قیام خود درس آزادگی، ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم برای همه ما آموخت و نشان دادند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. امروز نیز در غزه ، لبنان و مناطقی از سوریه و ضاحیه بیروت صحنه مقابله ظالم و مظلوم است ، امروز همه ما شاهدیم که چگونه فرهنگ ایثار و شهادت بر توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی غالب و پیروز می شود.

حمیدی در ادامه با تقدیر از حضور خانواده شهدا و ایثارگران در این یادواره ، برگزاری یادواره شهدای بنیاد مسکن را استقبال از کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس دانست و افزود: دومین کنگره ۱۵ هزار شهید فارس از چهارم تا دهم آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد و همه ما وظیفه داریم برای بهتر برگزار شدن این کنگره همه تلاش خود را بکار گیریم.

سرهنگ امیر جاهدی جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس نیز در ادامه این یادواره با تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران و مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس اظهار داشت : در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس بالغ بر هفت هزار و ۴۳۰ برنامه در قالب این اجلاسیه برگزار شده است. دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس از چهارم لغایت دهم آبان ماه در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان برگزار خواهد شد و از ظرفیت های مختلف استان حداکثر بهره برداری انجام شده تا شاهد مشارکت عمومی تمامی آحاد جامعه در این کنگره فراهم شود.

جانشین سپاه فجر استان فارس ، زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا را موضوعی دانست که می بایست همه اقشار جامعه نسبت به آن همت گمارند و افزود: امروز همه ما مدیون خون شهیدان هستیم ، ما شاهد رویارویی جبهه کفر در برابر جبهه اسلام در سرزمین های اشغالی هستیم ، شاهد بمباران نواحی مختلف لبنان ، غزه ، ضاحیه و سرزمین هایی هستیم که مسلمانان بی پناه در آن هر روز شهید می شوند ، زنده نگه داشتن یاد شهدا و ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی شهیدان ترس را در دل دشمن می اندازد و بیانگر اوج ایستادگی جبهه اسلام است.

سرهنگ جاهدی با بیان اینکه ۲۴ کمیته برای کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس تشکیل شده است، گفت: دفاع مقدس ما وجه تمایزی با سایر جنگ‌ها دارد و آن بحث معنویت است که از انس شهدای ما با قرآن نشات می‌گیرد. شورای سیاست گذاری این کنگره به ریاست نماینده ولی فقیه در استان فارس تشکیل شده و از ظرفیت های استان فارس در راستای برگزاری کنگره سرداران شهید استفاده شده است.

در ادامه این یادواره حجت الاسلام محمد حسن مرادی به بیان برخی از شاخص های ایثار و شهادت و در بنیاد مسکن و لزوم زنده نگه داشتن یاد شهیدان پرداخت.

در پایان با اعطای تندیس و لوح تقدیر از خانواده شهدا ، مدیران فعال در عرصه شهید و شهادت ، ایثارگران و فعالان عرصه های فرهنگی ایثار و شهادت تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این یادواره نمایشگاهی از آثار شهدای دفاع مقدس و شهدای بنیاد مسکن استان فارس گشایش یافت.

این کنگره با همراهی و مشارکت دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن ، پایگاه مقاومت و کمیته های تخصصی یادواره شهدای بنیاد مسکن استان فارس ترتیب یافت.