تعداد سامانه های خورشیدی نصب شده در فارس از مرز یک هزار سامانه عبور کرد

فارس_ معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: مردم این استان در 6 ماهه نخست امسال با تولید 5 هزار و 800 مگاوات ساعت برق از طریق انرژی خورشید 182 میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

کلمه نیوز_ حمیدرضا جلایر با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از ۴۴ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است، یادآور شد: سال گذشته نیز انرژی خورشیدی ۳۶۱ میلیارد ریال برای مردم درآمد به همراه داشت.

این مقام مسئول تعداد نیروگاه خورشیدی فعلی در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس را ۱۲۰۰ نیروگاه عنوان کرد و بیان داشت: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳٫۲ مگاوات هم اکنون در سطح استان فعال می باشند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز در ادامه با بیان اینکه تعداد سامانه های خورشیدی نصب شده در فارس در حال حاضر از مرز یک هزار سامانه عبور کرده است، اظهار داشت: تابش مناسب خورشید در اکثر مناطق استان و بهره‌مندی استان فارس از ۳۰۰ روز آفتابی در سال، سبب شده است تا این استان از ظرفیت بالایی برای احداث مزارع و نیروگاه های خورشیدی برخوردار باشد.

اسماعیل خاتمی، تصریح کرد: شهرستان فسا با ۱۷۵سامانه، اقلید با ۱۱۱ و لارستان با ۱۰۲ سامانه، بالاترین میزان نصب سامانه های خورشیدی در سطح استان را دارند.

وی درباره شرایط راه اندازی سامانه های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشید‌ی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.