کاهش ۷ درصدی تصادفات منجر به جرح استان مرکزی طی ۷ ماهه سال جاری

سرهنگ روح اله آشوری در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور در جابجایی بار و مسافر و هفتمین استان پرتردد کشور در تمام وسایط نقلیه است. وی ابراز کرد: استان مرکزی استان کریدور حرکتی مهمی است که مرکز را به غرب، جنوب غرب، جنوب و تهران، قم و اصفهان […]

سرهنگ روح اله آشوری در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور در جابجایی بار و مسافر و هفتمین استان پرتردد کشور در تمام وسایط نقلیه است.

وی ابراز کرد: استان مرکزی استان کریدور حرکتی مهمی است که مرکز را به غرب، جنوب غرب، جنوب و تهران، قم و اصفهان متصل می کند و با ۷ استان هم مرز است.

سرهنگ آشوری اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۸۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی داریم که در برخی از ایام به بالغ بر یک میلیون می رسد، البته ۵۲ درصد تردد پلاک های غیربومی هستند که به اقلیم، نوع جاده ها، نقاط مستعد تصادف و پرترافیک شناخت لازم را ندارند و با طیف ها و فرهنگ های گوناگون نیز در محورهای استان تردد می کنند.

رییس پلیس راه استان مرکزی ادامه داد: بالغ بر ۶۴۳۱ کیلومتر طول راه های استان است و ۵۷۰۴ کیلومتر مسیرهایی هستند که بصورت رفت و برگشت و بدون جدا کننده هستند.

آشوری با بیان اینکه اقدامات کم هزینه و کوتاه مدت و زودبازده اواویت پلیس راه استان مرکزی است، ابراز کرد: هدف از انجام اقدامات کاهش تصادفات می باشد بطور مثال کاهش ۴۵ درصدی تصادفات در محور زالیان بعد از نصب جدا کننده را شاهد هستیم.

وی گفت: محورهای پر خطر دغدغه پلیس راه است که با انجام اقدامات هنوز به هدف اصلی نرسیده و محور قورچی باشی، قره کهریز، خنداب، جاده زیرآب محلات، کنار گذر شهرستان اراک، ساوه -همدان( اتوبان کربلا) و محور فرمهین از محورهای پرخطر و دغدغه پلیس راه است که علی رغم اینکه در این محورها کار انجام می شود باید بطور کامل رفع مشکل شوند.

رییس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: شهرستان ساوه اقلیم و مسیرهایش با شازند متفاوت است و چند اشکال عمده در آن مسیرها وجود دارد که مطالبه پلیس راه است، حدود ۱۲۰ کیلومتر لاین جنوبی ساوه فاقد جایگاه سوخت است، جاذبه سفر ندارد، کویری و یکنواخت است و چشم خسته می شود و یک مجتمع خدماتی و رفاهی در این مسیر نیاز است که اگر انجام شود کاهش تصادفات را خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به خودروهای شوتی نیز گفت: یکی از ناامن ترین استان های کشور برای خودروهای شوتی استان مرکزی است.

آشوری افزود: درصد برخورد در توقیف کالاهای قاچاق و خودروهای شوتی از سایر استان ها در استان مرکزی بیشتر است، اما متاسفانه استان مرکزی مسیر تردد این خودروها می باشد، در پلیس راه ۴۳۳ دستگاه را ثبت شکایت سیستمی روی خودروهای شوتی کرده ایم.

رییس پلیس راه استان مرکزی گفت: ۳۹۸ دستگاه از خودروهای شوتی که ثبت کرده ایم در استان های دیگر توقیف شده اند که باید به استان برگردند تا روند پرونده قضایی را پیگیری کنند، استان مرکزی خط حرکتی است که عملکرد استان نیز عملکرد خوبی است.

وی بیان کرد: در سال جاری از مجموعه پلیس راه استان مرکزی ۶۲ دستگاه خودروی شوتی توقیف شده است، یکسری از خودروهایی که از سرعت مجاز قانون ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد می کنند دستور توقیف گرفته ایم که معروف به خودروهای با سرعت بحرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین رکن یک کشور نیروی انسانی است، گفت: سه ضلع ترافیک را انسان، راه و وسیله نقلیه تشکیل می دهد و ۷۰ درصد از عاملیت ترافیک انسان است که به فرهنگ صحیح رانندگی بر می گردد.

وی آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی را یکی از وظایف پلیس دانست و گفت: در بحث آموزش جامعه هدف مساجد، مدارس و بسیاری از سازمان ها برای بازآموزی قوانین است.

رییس پلیس راه استان مرکزی ادامه داد: یکی از عمده مشکلات محورها نبود تبلیغات محیطی خوب است که باید با همکاری دستگاه های دخیل در ترافیک انجام شود.