پخش «فرمول یک» با علی ضیا از ۲۲ اسفند

گروه فرهنگی:سری جدید برنامه تلویزیونی «فرمول یک» از ۲۲ اسفند روی آنتن شبکه‌ می‌رسد. علی ضیا مجری برنامه تلویزیونی «فرمول یک» گفت: از ۲۲ اسفند سری جدید این برنامه روی آنتن می‌رود و در هر قسمت یک چهره مردمی معرفی می‌شود.نخستین دوره طرح انتخاب چهره مردمی به همت برنامه «فرمول یک» با اجرا و تهیه‌کنندگی […]

گروه فرهنگی:سری جدید برنامه تلویزیونی «فرمول یک» از ۲۲ اسفند روی آنتن شبکه‌ می‌رسد.

علی ضیا مجری برنامه تلویزیونی «فرمول یک» گفت: از ۲۲ اسفند سری جدید این برنامه روی آنتن می‌رود و در هر قسمت یک چهره مردمی معرفی می‌شود.نخستین دوره طرح انتخاب چهره مردمی به همت برنامه «فرمول یک» با اجرا و تهیه‌کنندگی سیدعلی ضیا سال ۱۳۹۷ برگزار شد. پس از انتخاب ۱۱ تن از بین ۴۰ نفر اولیه توسط هیئت انتخاب، رأ‌ی‌گیری از مردم آغاز شد و در نهایت این نرگس کلباسی بود که به عنوان چهره مردمی سال ۹۷ انتخاب شد.

شیوع ویروس کرونا مانع از آن شد که در دو سال بعد از این، طرح چهره مردمی به سرانجام برسد و حال امسال دوباره شرایطی فراهم شده تا رسانه ملی آیینه‌ای برای مردم عادی جامعه باشد.ضیا می گوید: برنامه‌سازی کار و شغل من است و ممکن است در هر فضایی برنامه سازی کنم. تلویزیون را به عنوان اجرا و خانه‌ام انتخاب می‌کنم. اجرا در تلویزیون حال دیگری دارد و امیدوارم تا جان دارم در تلویزیون اجرا کنم.

هیئت انتخاب برنامه‌ فرمول یک با حضور جمعی از فعالین فرهنگ، هنر، ورزش و سیاست پس از بحث و جمع‌بندی فراوان فعالیت ده نفر از چهره‌های مردمی را شایسته‌ی حضور در مرحله‌ی نهایی چهره‌ی مردمی ایران می‌داند. در بین هیئت انتخاب امسال «فرمول یک» چهره هایی چون گلاره عباسی بازیگر، محمود انوشه روان‌شناس و سخنران، بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان، محمد دادکان مدیر ورزشی سابق و استاد دانشگاه، گلاره ناظمی داور فوتسال بانوان و آقایان، رضا پورحسین از مدیران سابق رسانه ملی و استاد دانشگاه، شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد، محمدرضا شفیعی تهیه کننده سینما و تلویزیون و علیرضا قزوه شاعر و رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود رسانه ملی حضور دارند.
این ده نفر برگزیده نهایی به‌ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
۱. اکبر رجبی
موسس مجموعه‌ی «طلوع بی‌نشان‌ها» که نزدیک به دو دهه است فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی زیادی برای اقشار آسیب‌دیده ازجمله بی‌خانمان‌ها انجام داده است.
۲. رقیه رحمانی
زن غیوری از ایران‌زمین که در جدال مرگ‌بار با آتش، ۶ روز به دل ارتفاعات نارک زد تا از طبیعت بکر استان کهگیلویه و بویراحمد دربرابر زبانه‌های آتش محافظت کند.
۳. سروش صلواتیان
پسر طبیعت‌گردی که نزدیک به پنج سال است در حوالی تالاب جازموریان زندگی می‌کند و برای کودکان این منطقه شناسنامه می‌گیرد و مدرسه‌سازی انجام می‌دهد.
۴. عباس عربی
سردار خون و صلح است. کسی که تابه‌حال باعث رضایت‌گیری از صد‌ها خانواده شده است. او تابه‌حال ۲۵۷ نفر را از چوبه‌ی دار نجات داده و هم‌چنین بیش از ۵ هزار درگیری و نزاع قومی و قبیله‌ای را حل‌وفصل کرده.
۵. حسنه عفراوی
زن عرب خوزستانی که یک تنه در برابر مشکلات معیشتی در استان خوزستان قد علم کرده است و تابه‌الان برای بیش از ۸۰۰ نفر در منطقه‌ی هور اشتغال‌زایی انجام داده. او پس از از آن‌که در ۱۴ سالگی به‌شکل سنتی ازدواج کرد و صاحب یک فرزند بود، طلاق گرفت.
۶. امید قبادی
پزشک متخصصی که سال‌هاست تمرکزش را برروی ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور گذاشته است و آمار اهدای عضو در کشور را چندبرابر کرده است.
۷. ثریا مطهرنیا
معلم نمونه‌ی کردستانی که تمام توانش را وقف دانش‌آموزان بیمار و بی‌بضاعت منطقه کرده است و شهرت کارش جهانی شده و حالا نامزد دریافت بهترین معلم دنیاست.
۸. حسین موسوی
روحانی مسجد شهر واوان که سال‌هاست در این منطقه به فعالیت‌های عام‌المنفعه می‌پردازد و برای جوانان کارآفرینی می‌کند.
۹. نقی میرزایی
نیکوکار قزوینی که سال‌هاست تمام توان خود را به‌کار بسته تا خیریه‌ای به‌نام بنیان ازدواج را تاسیس کند.
۱۰. شرمین نادری
نویسنده و تصویرگر حوزه‌ی کودک و نوجوان که در مناطق محروم سیستان و بلوچستان به تجهیز کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌پذیرد.