امام جمعه و استاندار کرمانشاه درگذشت والده شهیدان «رضوان مدنی» را تسلیت گفتند

کرمانشاه - کلمه نیوز - آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه روز یکشنبه در پیام مشترکی درگذشت بانوی ماجده و مومنه «حاجیه خانم ملک‌ناز قمری» والده مکرمه شهیدان هاشم، حسن و حشمت‌الله رضوان مدنی را تسلیت گفتند.

در متن این پیام آمده است؛ انالله و انا الیه راجعون؛ 
خانواده محترم شهیدان گرانقدر و والامقام شهدای رضوان مدنی

سلام علیکم

مادران معظم شهدا اسوه های صبر، ایمان، استقامت و بردباری هستند که با پایداری و اعتقاد راسخ به ارزش های والای اسلامی فرزندان عزیز خویش را در مکتب ناب حسینی و در مسیر پاسداشت آرمان های انقلاب اسلامی و برای دفاع از این آب و خاک و عزت و اقتدار ایران اسلامی با بصیرت و اخلاص هدیه و روانه میدان جهاد و شهادت کردند. 


در ادامه متن این پیام آمده است: این مادر مومنه، صبور، انقلابی، ولایتمدار و عاشق اهل بیت (ع) که الگوی بردباری و شکیبایی بود؛ سالها فراق فرزندان شهیدش را با افتخار و سرافرازی تحمل کرد و با ایمان و ایثار فرزندان و مجاهدانی‌ سرافراز، دارای اعتقادات ناب و خالص را برای پاسداشت ارزش های الهی تقدیم اسلام و انقلاب عزیز کرد که خونشان امروز حافظ امنیت، آسایش، عزت و کیان ایران اسلامی است.

امام جمعه و استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از پیام خود آورده‌اند: اینجانبان ضمن گرامیداشت و پاسداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی؛ درگذشت این بانوی پارسا و فداکار را به روح مطهر آن شهیدان، بیت معزا، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، بازماندگان و مردم شهید پرور استان تسلیت عرض می نماییم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه، فقیده سعیده و مادر مومنه علو مرتبه ربانی، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان، بستگان و وابستگان صبر و شکیبایی مسألت داریم.

مادر شهیدان رضوان‌مدنی به فرزندان شهیدش پیوست

«حاجیه خانم ملک‌ناز قمری» مادر شهیدان هاشم، حسن و حشمت الله رضوان‌مدنی شامگاه شنبه سوم اردیبهشت پس از سال‌ها تحمل صبر و بردباری به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

«ذبیح‌الله رضوان مدنی» پدر شهیدان هاشم، حسن و حشمت الله رضوان مدنی نیز شامگاه یکشنبه ۱۲ اسفند سال ۱۳۹۷ نیز پس از سال‌ها تحمل صبر و بردباری به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

«مسعود امیری» داماد مرحوم خانواده رضوان مدنی نیز در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

«بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه شنبه شب با حضور در منزل شهدای رضوان مدنی‌ درگذشت بانوی ماجده و مومنه «حاجیه خانم ملک‌ناز قمری» والده مکرمه شهیدان هاشم، حسن و حشمت‌الله رضوان مدنی را تسلیت گفت و با بیت معزا دیدار و ابراز همدردی کرد.

مقام معظم رهبری در سفر سال ۹۰ به کرمانشاه با حضور در منزل شهیدان رضوان مدنی از پدر صبور این خانواده تجلیل کردند.

شهید حسن رضوان‌مدنی (متولد ۱۳۳۸) از فرماندهان قرارگاه رمضان بود که سال ۶۵ در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید؛ شهید حشمت‌الله رضوان‌مدنی (متولد ۱۳۴۰) و شهید مسعود امیری (داماد خانواده رضوان مدنی) مرداد ۶۷ در عملیات مرصاد به مقام شهادت نایل آمدند و شهید هاشم رضوان‌مدنی (متولد ۱۳۴۲) نیز سال ۶۲ در منطقه عملیاتی میمک شربت شهادت را نوشید.

رهبر معظم انقلاب در سفر مهر ماه سال ۱۳۹۰ به استان کرمانشاه با حضور در منزل شهیدان رضوان‌مدنی با پدر و خانواده آنها دیدار کردند.

کتاب «پسران حاج ذبیح‌الله» که خاطرات «حسین رضوان‌مدنی» از سه برادر و داماد شهیدش است، هفتم مهرماه سال ۱۳۹۹ با حضور مادر شهیدان، یادگاران دفاع مقدس و جمعی از مردم کرمانشاه در نمایشگاه دفاع مقدس در بوستان شاهد رونمایی شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.