گشایش‌های تازه برای احداث ایستگاه ۲۰/۱۳۲ کیلوولت کورده خنج و حل مشکل تامین برق جنوب فارس

فارس_ یدالله حقیقی، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس بر لزوم پیگیری برای تامین تجهیزات و احداث ایستگاه 20/132 کیلوولت کورده خنج تاکید کرد و اظهار داشت: با مشارکت مجری طرح خط لوله گوره – جاسک ، این ایستگاه برق احداث و انرژی مورد نیاز برای مصرف مردم تامین می گردد و مشکلات برق مردم کورده خنج و دژگاه فراشبند بطور کامل خواهد شد.

کلمه نیوز، حقیقی در نشست مشترک با حضور معاون برنامه ریزی برق فارس و مجری خط لوله گوره – جاسک اضافه کرد: راه اندازی ایستگاه ۲۰/۱۳۲ کیلوولت کورده خنج علاوه بر تامین برق مورد نیاز این منطقه موجب رفع مشکلات شهروندان در شهرهای کورده خنج ، دژگاه فراشبند نیز خواهد شد و برق مطمبن و پایدار در اختیار این شهروندان در این مناطق قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در ادامه بر لزوم تسریع در احداث خط ۱۳۲ کیلوولت کنگان – گوره تاکید کرد و ادامه داد: سرعت بخشیدن بر اجرای این خط و مشارکت مجری خطوط لوله گوره – جاسک در اجرای این خط نوید بخش تولید بهینه برق و انرژی و انتقال پایدار و تثبیت شده آن و ارتقای شرایط مطلوب بهره برداری و مصرف بهینه برق در مناطق جنوبی استان فارس می باشد که شرکت برق منطقه‌ای فارس در کنار مجری خط لوله نسبت به رفع مشکلات خط مذکور اقدام و در جهت تکمیل آن همکاری لازم را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های تامین و انتقال برق در مناطق جنوبی کشور می‌بایست همواره مورد توجه باشد افزود: چنانچه خللی در قسمتی از سیستم انتقال و یا توزیع در گوشه ای از منطقه رخ دهد اثر خود را در تمامی جامعه کم و بیش می گذارد خصوصا با پیشرفت جوامع در همه سطوح زندگی لزوم نیاز به وجود سیستم توزیع و انتقال انرژی الکتریکی همگون و منظم افزایش می‌یابد.

حقیقی اضافه کرد: بالا بردن کیفیت تامین برق با احداث خطوط انتقال و شبکه های فوق توزیع و پست‌های فشار قوی می‌تواند شرایط زندگی بهتری را برای جامعه فراهم نماید. در شرایط فعلی جامعه که پیشرفت در امور صنعتی را ایجاب می نماید توسعه بخش انتقال و توزیع انرژی الکتریکی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.