فرمانده پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

میزان تردد در راه‌های برون شهری استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است

مرکزی-کلمه نیوز-فرمانده پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:میزان تردد در راه‌های برون شهری استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمد پورشمس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: ۲۶ درصد از تصادفات رانندگی سه ماه اول امسال این استان در بزرگراه‌ها، ۲۱ درصد در مسیر اصلی، ۲۰ درصد محور فرعی، ۱۹ درصد آزادراه و ۱۴ درصد در مسیرهای روستایی بوده است.

وی اظهار کرد: میانگین سرعت در جاده‌های این استان ۱۰ کیلومتر از کشور بالاتر است و این مهم در افزایش شدت تصادفات و کشته‌های ناشی از آن نقش موثری دارد، ضمن اینکه میانگین سرعت وسایل نقلیه در جاده‌های کشور ۷۸ کیلومتر و در استان مرکزی ۸۸ کیلومتر است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در سه ماه اول امسال، وقوع تصادفات نسبت به مدت مشابه قبل، ۵۸ درصد افزایش داشته اما حوادث رانندگی منجر به فوت با ۹ درصد کاهش همراه بوده است.

سرهنگ پورشمس اظهار داشت: استان مرکزی کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق است و در جاده‌های این استان در روزهای عادی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تردد در روزهای تعطیل تا ۷۰۰ هزار تردد صورت می گیرد و همواره رتبه سوم کشور به لحاظ تردد را دارا است.

وی یادآور شد: استان مرکزی سال گذشته با وجود حجم تردد بالا، رتبه ۱۶ تصادفات جاده‌ای را در کشور داشت و همه تلاش‌ها برای کاهش حوادث رانندگی به کار گرفته شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادآور شد: رانندگی در جاده به مراتب متفاوت تر از درون شهر است و بخش زیادی از تصادفات خارج شهر به سبب نداشتن مهارت رانندگی لازم صورت می‌گیرد.