وزیر کشور:

از تولیدات شرکت بازیافت به عنوان سوخت استفاده کنیم/شهردار کرمانشاه به روستاهای متصل ب شهر خدمات شهری ارائه دهد

کرمانشاه - کلمه نیوز - احمد وحیدی وزیر کشور گفت: کارهای بزرگی در مناطق حاشیه نشین باید انجام شود وی همچنین گفته هایی در مورد پیاده روی اربعین، خدمات شهری کرمانشاه و بازیافت پسماند عنوان کرد.

به گزارش کلمه نیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در فرمانداری اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های مختلف و گروه‌های اجتماعی، فعالیت های خوبی در دستگاه های دولتی و گروه های اجتماعی صورت گرفته اما کارهای بزرگ دیگری در زمینه حاشیه نشینی باید انجام شود.

وی افزود: قرار شد طرح جامعی برای مناطق حاشیه نشین فراهم شود و تقسیم نقش بین دستگاه ها صورت گیرد و همکاری های درون دستگاهی مشخص شود. برگزاری جلسات متعدد بین دستگاه ها برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر جزو موضوعاتی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در حوزه شهرستان کرمانشاه موضوعات دیگری مثل پسماند وجود دارد، گفت: بازیافت پسماند در کرمانشاه وضعیت خوبی دارد و مدت طولانی این کار شروع شده است ولی همچنان نیازهایی در این زمینه وجود دارد.

وحیدی اضافه کرد: اولین مساله این است که بتوانیم از تولیدات شرکت بازیافت کرمانشاه به عنوان سوخت کارخانه ها استفاده کنیم، دوم بحث کمپوست است که باید هماهنگی بشود کارخانه ها از این کود استفاده کنند زیرا حجم زیادی از کمپوست در کارخانه کرمانشاه وجود دارد که برای کشاورزی قابل استفاده است و فقط به دلیل زیادبودن هزینه حمل نقل و قیمت آن استفاده نشده که باید رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد تا یارانه ای را در این زمینه تخصیص دهند و کشاورزان بتوانند از این ۴۰۰ هزار تن کمپوستی که در اینجا وجود دارد، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بعضی از روستاهای اطراف شهر کرمانشاه به شهر وصل شده‌اند اما هنوز خدمات شهری در این مناطق توسعه نیافته که قرار شد شهردار کرمانشاه خدمات شهری از جمله آسفالت و نیازهای دیگر آنها را تامین کند.

وزیر کشور افزود: در بعضی از روستاهای شهرستان کرمانشاه نیز به دلیل تنش آبی مشکل کمبود آب وجود دارد که طی هماهنگی با سازمان آبفا مقرر شد با تخصیص تانکرهای آب تا زمان لوله کشی کامل به این تنش پایان دهند.

احمد وحیدی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: امیدواریم که محدودیت کرونایی برای بحث اربعین به وجود نیاید و مردم بتوانند از فرصت اربعین استفاده کنند و این منوط به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های صادر شده در این حوزه مثل تزریق واکسن یادآور و زدن ماسک است.

وی اضافه کرد: در آخرین نوبت حدود ۳.۵ میلیون نفر زائر عتبات عالیات داشتیم که پیش‌بینی برای امسال حدود پنج میلیون زائر است.

وحیدی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که افرادی که قصد سفر دارند در سامانه مشخص شده ثبت نام کنند که ما برآوردی در این زمینه داشته باشیم تا با این برآورد تا خدمات و اقدامات لازم در مرزها بهتر صورت گیرد.

وحیدی در پایان تاکید کرد: مرز خسروی قرار است که بازگشایی شود و طرف عراقی قول داده که نیازمندی های منطقه بخصوص امنیت را تامین کند که ما امسال شاهد این باشیم که از مرز خسروی تردد حجم زیادی از زائران را داشته باشیم.