استاندار خواستار ایجاد قرارگاه ویژه رفع بیکاری در کرمانشاه شد

کرمانشاه- کلمه نیوز - استاندار کرمانشاه مهم‌ترین مطالبه مردم استان را رفع بیکاری و ایجاد اشتغال دانست و خواهان ایجاد قرارگاه ویژه رفع معضل بیکاری در کرمانشاه شد.

«بهمن امیری مقدم» عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری که با حضور رییس‌جمهور تشکیل شد، اظهار داشت: اجرای پروژه های بزرگ کرمانشاه نیاز اصلی مردم این استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه قابلیت تبدیل شدن به یکی از نقاط اصلی سرمایه گذاری کشور را دارد، افزود: همسایگی‌ با کشور عراق مزیت های ویژه ای برای استان کرمانشاه فراهم کرده است.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: دشت های بزرگ استان ‌و توسعه شبکه های آبیاری فرصت ویژه ای برای رونق بخش کشاورزی محسوب می شود که استان را تبدیل به قطب کشاورزی می کند.

امیری مقدم عنوان کرد: این سفر استانی برای کرمانشاه بسیار ارزشمند است به همین دلیل پیش از سفر نشست های مختلفی در سطوح ملی برگزار کردیم تا تصمیمات مناسبی برای پروژه های نیمه تمام گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال به عنوان اولویت اصلی دولت در کرمانشاه دنبال می شود، افزود: برای رفع بیکاری پیشنهاد رفع قرارگاه معضل تاریخی بیکاری در کرمانشاه را مطرح می کنیم و امیدواریم دولت نیز با آن‌ موافقت کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ به استان کرمانشاه گفت: تسریع و تامین اعتبار راه آهن یکی از مهم‌ترین مطالبات کرمانشاه است که می‌تواند به رشد اقتصادی کرمانشاه و کشور کمک کند.

امیری مقدم با اشاره به اینکه برای پایان بازسازی مناطق زلزله زده به بیش از ۱۶۰۰ میلیارد اعتبار نیاز داریم؛ توسعه فرودگاه کرمانشاه و ایجاد فرودگاه در منطقه آزاد قصرشیرین را از مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه اقتصادی اعلام کرد.

وی با اشاره به مشکل آلودگی‌هوا ناشی از ریز گردها نیز گفت: از وزارت امور خارجه خواهان رسیدگی به این موضوع هستیم و می‌ خواهیم بودجه ای برای مدیریت این بحث به استان اختصاص پیدا کند.

استاندار کرمانشاه به باز شدن مرز خسروی نیز اشاره کرد و افزود: از وزارت خارجه می‌خواهیم پیگیری های لازم را انجام دهد تا خسروی برای تردد زایران شبانه روزی شود.

امیری مقدم به پتروشیمی آناهیتا نیز اشاره کرد و گفت: از رییس جمهور تقاضا داریم که پالایشگاه آناهیتا را از رکود خارج و به ایجاد ۱۰ هزار شغل برای کرمانشاهی ها کمک کند.

وی همچنین خواهان تصویب ۲۵ درصدی سود وارداتی از مرز های کرمانشاه شد و گفت: نبود این سود باعث‌ شده است که واردات از مرزهای کرمانشاه به حداقل برسد.

استاندار کرمانشاه توسعه زیر ساخت های مرزی را نیز از دیگر مطالبات استان عنوان کرد و گفت: تکمیل طرح های بزرگ‌ گرمسیری و سردسیری از مهم‌ترین مطالبات استان است که منجر به توسعه کشاورزی و اشتغال می شود.