رییس جمهور:

۲۰۰ طرح برای توسعه استان کرمانشاه تصویب شد

کرمانشاه- کلمه نیوز - رئیس جمهور ایجاد اشتغال پایدار را اولویت اصلی استان کرمانشاه دانست و گفت: ۲۰۰ طرح در بخش های مختلف برای توسعه استان کرمانشاه تصویب شد که طرح های اشتغال زا سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کلمه نیوز، سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه در یک نشست خبری در استانداری، افزود: استان کرمانشاه سال‌هاست که از بیکاری رنج می برد و ریشه کن کردن این معضل با صدور بخشنامه امکان پذیر نیست لذا معاونت اجرایی رئیس جمهور، مدیران استانی و اصحاب رسانه باید این مصوبات را تا حصول نتیجه پیگیری و مطالبه کنند.

وی کارهای زیربنایی را دومین اولویت استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: برای استان کرمانشاه که ظرفیت بسیاری برای مرکزیت صادرات و ارتباط با کشورهای مجاور را دارد، تکمیل راه های مواصلاتی و راه آهن در اولویت اجرایی شدن قرار می گیرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با ۹۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت باید به قطب کشاورزی در کشور تبدیل شود، افزود: کشاورزی قراردادی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی و توجه جدی به صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و تولیدکنندگان در مصوبات سفر به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

آیت الله رئیسی چهارمین اولویت در استان کرمانشاه را حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: مردم در بسیاری از شهرستان های استان متقاضی تکمیل شدن بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند و برخی از بیمارستان ها که کار اجرایی آنها از قبل شروع شده در مصوبات به صورت ویژه دیده شده تا به طور کامل به بهره‌برداری برسند.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد راه اندازی قرارگاه اشتغال در استان توسط استاندار تاکید کرد: بزرگترین ماموریت این قرارگاه رفع بیکاری، فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و برداشتن موانع و مشکلات آنهاست که امیدواریم این قرارگاه به یک تجربه موفق در استان کرمانشاه تبدیل شود تا در مدت کوتاهی مشکل جوانان کرمانشاهی در حوزه اشتغال برطرف شود.

تکمیل پنج سد ناقص در استان و تصفیه خانه شهرستانهای کرمانشاه، روانسر، جوانرود، توجه به آب شرب کرمانشاه و برخی از شهرستان ها، توجه به راه آهن استان، تکمیل بزرگراه کامیاران کرمانشاه، چهار بانده کردن مسیر بیستون – سنقر، رفع نقاط حادثه خیز استان کرمانشاه، برچیده شدن مدارس کانکسی، تکمیل خوابگاه های دانشجویی، تکمیل بیمارستان های سرپل ذهاب، دالاهو، روانسر، اسلام آبادغرب و بیمارستان های طالقانی و امام خمینی کرمانشاه جزو مصوبات هیات دولت در استان بود که رئیس جمهور به آنها اشاره کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود میزان رشد اقتصادی در پایان سال گذشته را پنج درصد اعلام کرد و گفت: برای امسال رشد اقتصادی هشت درصد را هدف گذاری کردیم که اگر بتوانیم نظام بانکی را منضبط کرده و از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم و به سمت تولید سوق دهیم، می توانیم به این هدف برسیم.