یادداشت

به بهانه سالگرد شیوع بیماری کرونا

مرکزی-کلمه نیوز-سی ام بهمن ماه، سالروز انتشار ویروس کرونا در کشور عزیزمان بود؛ بیماری‌ای که با قابلیت انتشار بالا در بدو ورود استان قم و بلافاصله استان مرکزی و شهر اراک را درگیر نمود و موجب دوران هولناک قرنطینه و بیماری را بر سراسر استان گستراند.

مصادف با اولین روزهایی که ویروس کرونا وارد اراک شد؛ درایت، تیزبینی و هوشیاری مسئولان درمان آن زمان در کنار همراهی صمیمانه پرسنل خدوم درمان، استان مرکزی را در زمره استان های برتر کشور قرار داد؛ موفقیتی که جز با ایجاد همدلی و وحدت بین تمامی اقشار و اصناف از تن دادن به قرنطینه تا واکسیناسیون، میسّر نمی گردید.

استان مرکزی اولین استانی بود که بعد از اعلام شیوع ویروس منحوس کرونا، به عنوان پایلوت کشوری در اجرای سیاست‌های پیشگیرانه انتخاب گردید و با انتقال اطلاعات موجب انتقال تجربه به سایر استانهای کشور گردید.
استان مرکزی اولین استانی بود که توانست واکسیناسیون را به صورت گسترده در اختیار اقشار جامعه قرار دهد و در عمل به عنوان یکی از بازوان کنترل کرونا موثر افتد.

از نشانه های همکاری موفق در زمان کرونا همکاری روحانیون معزز و طلاب، خصوصاً نماینده محترم ولی فقیه، آیت الله درّی نجف آبادی، در استقرار مراکز بستری و واکسیناسیون در مصلی بیت المقدس و سایر مساجد و حسینیه‌ها شهر اراک، بود.
گفتنی است همدلی و همراهی مسئولین در تبدیل فضاهای گوناگون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی با هدف احداث نقاهت گاه بسیار موثر واقع شد.

گفتنی است مسئولیت هدایت سیستم بهداشت و درمان استان مرکزی را دکتر سیّد محمّد جمالیان عهده دار بود و با همراهی اقشار جامعه موفق به کنترل ویروس کرونا، و حتی ارائه مشاوره به سایر مسئولین در استان های دیگر، گردید.

دعای خیر ما بدرقه همیشگی راه کادر درمان باشد.