پروانه یک شرکت سیلندر پُرکنی در کرمانشاه توسط اداره استاندارد تعلیق شد

کرمانشاه- کلمه نیوز - مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اعلام کرد که پروانه شرکت سیلند پرکنی گاز مایع شرکت شهاب گاز به دلیل رعایت نکردن استاندارها ها تعلق و سهمیه آن قطع شده است.

«مهدی حسین‌پور» روز چهارشنبه در حاشیه هفتمین جلسه بازسازی و نوسازی شیر و سیلندر استان کرمانشاه به منظور نظارت بر عملکرد تاسیسات موزع گاز استان، افزود: ایمنی سیلندرهای گاز مایع مشمول استاندارد اجباری بوده و تحت نظارت کامل این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت: باتوجه به ضرورت و اهمیت استانداردهای ملی در خصوص ایمنی شیر و سیلندر در چرخه توزیع گاز مایع، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نظارت بر عملیات بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر با حضور شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده انجمن گاز مایع در استان با محوریت اداره کل استاندارد کرمانشاه تشکیل گردیده تا بر حسن اجرای این امر مهم نظارت کند.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: خدمات جایگاه‌ها و تأسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع، طبق قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، اجباری بوده و تولید، تمرکز، عرضه و فروش مخازن گاز مایع، بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، ممنوع است و مراکز خدمات سیلندر پرکنی گاز مایع فاقد علامت استاندارد ایران باید سریعا برای دریافت مجوزهای استاندارد اقدام کنند.

وی افزود: بدلیل تخلفات صورت گرفته پروانه شرکت شهاب گاز تعلیق و با توجه به قطع سهمیه گاز آن واحد مقرر شد شرکت پخش تا زمان رفع نواقص، توسط تاسیسات مردمی جهانگیر بابایی این کسری را تامین کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت: شرکت پرسی ایران‌گاز منطقه کرمانشاه مکلف شد پشتیبانی لازم را از تاسیسات مذکور انجام دهد. همچنین اداره کل استاندارد و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص عدم فعالیت اسکیت های گاز و شارژ غیر مجاز سیلندر واحد متخلف مطابق مقررات اقدام کنند.

دبیر شورای عالی استاندارد استان کرمانشاه با بیان این که سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای واحدهای سیلندر پرکنی و جایگزینی شیر و سیلندر گاز مایع یکی از اساسی ترین وظایف کمیته مرکزی است، گفت: در سال جاری تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ سیلندر های اسقاطی و تعمیری به مراکز ذوب ارسال شده و همچنین یک هزار و ۶ مورد تست هیدرواستاتیک از خودروهای دوگانه سوز انجام گرفته شده است.

حسین‌پور گفت: شهروندان در صورتیکه از استاندارد بودن سیلندرهای گاز مایع و سوپاپ اطمینان ندارند می توانند گزارش مربوطه را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷در طول شبانه روز و همچنین تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ این اداره کل، اطلاع رسانی کنند.