مرتضی ذوقی داستان شهرستان علی آباد کتول:

با برهم زنندگان نظم و امنیت اخلاقی جامعه به شدت برخورد می کنیم

خطرات هنجار شکنی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی در فضای مجازی بیش از سطح شهر تبعات منفی دارد و قطعاً با چنین مواردی بر اساس قانون برخورد جدی می شود

رعایت قانون و در کنار آن پیروی از اصول اخلاقی و شهروندی در جامعه یک وظیفه همگانی است و نباید به این بهانه که برخی موارد در قانون ذکر نشده است ، نظم و امنیت عمومی و اخلاقی جامعه را بر هم بزنیم.

متاسفانه در هفته های اخیر عده ای از جوانان تاثیر برنامه های شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی اقدام به بروز رفتارهای خارج از عرف و دون شخصیت جوان ایرانی و استفاده از البسه و پوشش نامناسب می کنند که به هیچ عنوان مورد تائید قاطبه افراد جامعه نیست.

مرتضی ذوقی دادستان علی آباد کتول در خصوص رعایت و حفظ ارزش های اخلاقی در جامعه گفت: برخی هنجارهای اخلاقی در تمامی جوامع مشترک هستند و تعریف یکسانی دارند، اما برخی اصول و قواعد اخلاقی در تبصره این قواعد همگانی قرار دارند که افراد جامعه باید به آنها پای بند باشند. رعایت حجاب در کشور ما یک قانون است و تخطی از قانون نیز بالتبع جرم محسوب می شود.

وی در خصوص این پاسخ که بد حجابی چه ضرری برای سایرین بیان داشت: حجاب نشانه عفاف است و این دست تحلیل ها و مطرح کردن مطالب چالشی منبعث از تفکرات و اطاق فکرهایی است که بخش اعظم هزینه آن را کشورهایی مثل عربستان پرداخت می کنند تا آینده و هویت و عفاف نسل جوان را هدف قرار دهند. قطعاً یک مسئله شخصی است و تعیین نوع آن در دست فرد است. اما اینکه یک نفر عنوان کند من حجابم را رعایت نمی کنم بقیه به من نگاه نکنند حرفی عوامانه و شبیه به همان ماجرای سوراخ کردن کشتی است. رعایت هنجارهای اخلاقی در جامعه یک ضرورت دینی، اخلاقی و عرفی است. در ضمن آزاد کردن حجاب مانند این است که در احکام شرعی و دینی تعبد نداشته باشیم. به عنوان مثال شرب خمر در جامعه آزاد باشد و هر کسی می‌خواهد علناً مشروب بخورد و هر کسی نمی‌خواهد پرهیز کند. اگر حجاب این گونه آزاد باشد، پس در همه احکام شرعی باید این آزادی را قائل باشیم.

این عضو شورای تامین شهرستان در ادامه به هنجار شکنی و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر توسط عده ای اشاره کرد و بیان داشت: افرادی که فکر می کنند با تیراندازی شبانه در سطح شهر یا ایجاد ارعاب با سلاح سرد و تهدید مردم می توانند امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند و زمینه نا امنی را فراهم کنند سخت در اشتباه هستند. امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است و با افراد یکه مخل امنیت و آسایش مردم هستند به شدت برخورد می شود.

وی در خصوص ضرورت کنترل و استفاده بهینه از فضای مجازی گفت: برخی بر این باورند که فعالیت در فضای مجازی یک امر شخصی و بعضاً خانوادگی است که انتشار هر نوع پست و تولید محتوی در آن آزاد است و رعایت هنجارهای اخلاقی ضرورت ندارد. خطرات هنجار شکنی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی در فضای مجازی بیش از سطح شهر تبعات منفی دارد و قطعاً با چنین مواردی بر اساس قانون برخورد جدی می شود و بستن برخی صفحات در ماه های اخیر ناشی از همین پایبند نبودن به اصول اخلاقی بوده است.

دادستان شهرستان در خصوص همکاری مردم با دستگاه ها قضا و نیروهای امنیتی گفت: بدون شک دستگاه قضا، پلیس، نیروهای امنیتی و سپاه و بسیج در جهت پاسداری از ارزش های انقلاب و حفظ آرامش و امنیت مردم تلاشی همه جانبه و شبانه روزی دارند. با این وجود از مردم شریف منطقه تقاضا داریم ضمن رعایت اصول شهروندی بر اساس دین مبین اسلام، اخلاقیات و آموزه های دینی و اخلاقی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه های مختلف بر اساس وظیفه شهروندی خود، اقدام کنند و با درجریان قرار دادن نیروهای قضایی و امنیتی سهمی بزرگ در ایجاد نظم و امنیت در شهر خود داشته باشند.