بهره برداری از سه پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند

خوزستان - سه پروژه تولیدی - صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۶۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۲۰ نفر، امروز در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.

کلمه نیوز – محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند امروز درآیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها که به صورت ارتباط تصویری با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد گفت: این پروژه ها شامل تولید مقاطع فولادی( نبشی)، لوله تک جداره از جنس پلی اتیلن و لوازم یدکی خودرو هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر پروژه هایی که امروز به بهره‌بردای رسید تعداد ۹ پروژه صنعتی – تولیدی دیگر نیز در آینده نه چندان دور در این منطقه آزاد به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌های تولیدی ۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال است که اشتغالی بالغ بر ۶۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

اسکندری ادامه داد: این پروژه‌ها هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: پروژه دیگر تولیدی در منطقه آزاد اروند ابر پروژه فولاد جهان آرا است که با حجم سرمایه گذاری ثابت بالغ بر ۴۵۰ میلیون یورو و سرمایه در گردشی معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

او گفت:با بهره‌برداری از این ابر پروژه برای بیش از سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم استغال ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: لازم می‌دانم از بذل توجه و نگاه ویژه رییس جمهور و دولت مردمی و جهادی سیزدهم به شهرستان‌های آبادان وخرمشهر و نیز تشکیل کار گروه توسعه این ۲ شهرستان با دستور مستقیم جناب رئیسی تقدیر و تشکر کنم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)، در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.