مراسم پیاد‌ه‌روی جاماندگان اربعین حسینی درمشهد/ تبلور شور حسینی در حرم مطهر رضوی

همزمان با اربعین حسینی، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهد برگزار و زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) با پیمودن مسیری تا حرم مطهر رضوی پیاده‌روی می کنند.

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز با حضور سیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مشهد در حال برگزاری است.

در این مراسم که از ساعت ۸ صبح از خیابان ۱۵ خرداد شروع شده است، دسته های عزاداری و دلدادگان حسینی به سمت بارگاه مطهر رضوی، اربعین سرور و سالار شهیدان را برپا کردند و از فرسنگ‌ها راه از کنار مضجع شریف رضوی ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران شهیدش نشان می‌دهند.

عاشقان اهل بیت علیم السلام از ابتدای روز با حضور در مسیر پیاده‌روی جاماندگان و سر دادن ندای «لبیک یا حسین» از راه دور عرض ارادت خود را به امام حسین(ع) کردند.

۴٠ موکب در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین همانند مواکب کربلا و نجف در حوزه‌های مواد غذایی و تغذیه، محصولات و خدمات فرهنگی و هنری، خدمات مذهبی و مشاوره‌ای، مراسم آیینی، خدمات ویژه کودکان و نوجوانان و خدمات درمانی به زائران خدمت می کنند.

 در اقدامی نمادین برای شبیه‌سازی بیشتر این مسیر به جاده نجف تا کربلا، تمام ستون‌های خیابان امام رضا(ع) از پایانه مسافربری تا حرم رضوی همانند عمودهای مسیر راهپیمایی کربلا شماره‌گذاری شده است.

خاطر نشان می شود مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به عنوان بزرگترین گردهمایی مذهبی که نشان از عشق و ارادت شیعیان به اباعبدالله الحسین(ع) است، در مشهد در حال برگزاری است.