رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک:

یکی از مهمترین خواسته های مردم اراک محاکمه متهمان عدم اجرای قانون هوای پاک در اراک است

مرکزی-کلمه نیوز-رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: یکی از مهمترین خواسته های مردم اراک در سفر ریاست قوه قضاییه محاکمه متهمان عدم اجرای قانون هوای پاک در اراک می باشد و در این خصوص مدارا جایز نیست.

پیمان عین القضاتی در هفتاد و پنجمین نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک خطاب به ریاست قوه قضاییه عنوان کرد: اکنون که در آستانه سفر جنابعالی به استان مرکزی واراک هستیم مستحضر باشید معضل آلودگی هوا از سنوات اخیر تا کنون به یکی از مشکلات اصلی شهر اراک تبدیل گردیده است.

وی افزود: این مهم علاوه بر اینکه موجب نارضایتی عمومی شهروندان از عدم پاسخگویی صنایع اصلی بانی این آلودگی گردیده سرخوردگی مردم از عدم قاطعیت و پیگیری نهادهای نظارتی متولی نظارت و برخورد با این پدیده مزمن را نیز سبب گردیده است.

عین القضاتی اظهار داشت: نظر به اینکه برگزاری سلسله جلسات و نشست های اداری و تقسیم و مرور وظایف قانونی در سازمانها و ادارات ذیمدخل تاکنون نتیجه‌ای غیر از اثبات روز افزونِ میزان آلاینده ها و تبدیل اراک به یکی از کانون های اصلی سرطان و بیماریهای خاص کشور نداشته است. لذا از جنابعالی به عنوان مقام شامخ قضایی کشور و بنا به اصل ۵۰ و بند ۲ اصل ۵۶ قانون اساسی و مواد ۲۲، ۲۹۰، ۲۹۳ قانون آیین دادرسی کیفری دستورالعمل ابلاغی قوه قضاییه با موضوع نظارت و پیگیری حقوق عامه مصوب ۱۳۹۷/۱۱/۰۶ استدعا دارد دستور فرمایند مراتب در دستور کار قضایی شورای حفاظت از حقوق عامه استان مرکزی قرار گرفته و در صورت عدم اقدام عاجل قانونی از طرف مبادی ذیربط برخورد و تعقیب شایسته قضایی با متخلفین صورت پذیرد.