نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تهیه نان از تولید گندم تا پخت آن یک نوع عبادت است

مرکزی-کلمه نیوز-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تهیه نان از تولید گندم تا پخت آن یک نوع عبادت است و نباید وسیله تجارت قرار گیرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با مدیران اداره غله استان مرکزی افزود: اهمیت نان با کیفیت و کامل و با سبوس بسیار مهم است و پخت این نان باعث خوشحالی است .یکی از بزرگترین خدمت ها و جهاد ها تهیه نان از مرحله کاشت گندم تا پخت آن در کشور است.

وی با اشاره به وابستگی بهداشت و سلامت جامعه با نان گفتند: هر دولتی که بتواند در زمینه تکمیل و کامل کردن زنجیره نان مردم کاری انجام دهد می‌تواند سلامت و بهداشت جامعه را تضمین کند چون سلامت جامعه در گروه غذای سالم است که مهمترین قسمت غذا نان است بنابراین نان سالم اهمیت ویژه ای در سلامت جامعه دارد .در سبد غذایی جامعه ایران مهمترین عضو آن نان است. نان کامل و سالم می تواند بسیار مهم و با اهمیت باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت کیفیت نان اظهار داشت: خاصیت گندم به سبوس و جوانه آن است که باید در مرحله تبدیل به آرد از حذف آن جلوگیری کرد. مسئله مهم دیگر کیفیت تولید گندم است که باید بذر با کیفیت جهت این امر استفاده کرد.

وی ادامه داد: به کارگیری شیوه های نوین در تولید گندم که باعث افزایش تولید میگردد اهمیت ویژه‌ای دارد .ایجاد مزارع نمونه در سطح شهرستان های استان و تولید بذر با کیفیت باید در سرلوحه کار قرار گیرد.

دری نجف‌آبادی ابراز کرد: بهداشت کشور با بستگی مستقیم به آن کشور دارد وزارت بهداشت باید در زمینه بهداشت نان تلاش بیشتری انجام دهد. برای تشویق مردم به تولید نان خانوادگی و تحویل آرد با کیفیت به آنها می‌تواند تاثیر مستقیمی در عرضه نان با کیفیت داشته باشد. نان جامعه نباید وسیله تجارت قرار گیرد بلکه نان و تهیه آن یک نوع عبادت است.