به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بندرعباس صورت گرفت؛

برگزاری دومین مدرسه میدانی سلامت در حوادث و بلایا در بندرعباس

هرمزگان/کلمه نیوز-دومین مدرسه میدانی سلامت در حوادث و بلایا با حضور استاتید برجسته کشور، دانشجویان و دانش آموختگان حوزه های تخصصی حوادث و بلایا در بندرعباس و قشم به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز بکار کرد.

در این مدرسه میدانی دانشجویان و دانش آموختگان از بخش های مختلف کشور و به صورت کاملا عملیاتی و میدانی مهارت‌های مرتبط با مدیریت حوادث و بلایا را تمرین خواهند کرد.
این دوره که به مدت یک هفته از تاریخ ۸ لغایت ۱۳بهمن ۱۴۰۱ در شهرهای بندرعباس و قشم برگزار خواهد شد، ارتقای مهارت‌های عملی شرکت کنندگان در مدیریت بحران در این دوره تخصصی مورد توجه می باشد.
روش و فرآیندهای آموزشی این دوره بر اساس آخرین روش های بین المللی طراحی و قابل اجرا است.
در این دوره با توجه به رویکرد چند بخشی مدیریت بلایا طیف وسیعی از موضوعات مربوطه اعم از طراحی و برپایی اردوگاههای اسکان اضطراری، بیمارستان صحرایی، مدیریت بهداشت محیط، ارتباطات بیمارستانی، مسیریابی و اطلاعات جغرافیایی و مدیریت مصدومین ارائه می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم افتتاحیه این مدرسه همکاری بین دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای پیشگیری و کنترل بلایا اثر بخش دانست و گفت: هرمزگان جزو استانهای بلاخیز است به طوریکه در سال های اخیر شاهد زلزله های شدیدی در این بخش از کشور بودیم.
دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: سیل، صاعقه، طوفان، حوادث دریایی، وجود حشرات ناقل بیماری و سایر موارد متعدد از جمله حوادث و بلایایی است که استان هرمزگان تا کنون با آنها مواجه بوده است؛ لذا برگزاری چنین دوره های تخصصی و علمی گام بسیار مهمی در راستای آمادگی هر بیشتر و بهتر تیم های مدیریت بحران در استان خواهد بود.
دکتر ذاکری با اشاره به اینکه این مدرسه باعث می شود بتوانیم با برنامه ریزی دقیق بصورت عملیاتی در حوزه مدیریت بحران تمرین کنیم بیان کرد: امیدواریم برنامه ای که قرار است برای مدیریت بلایا و حوادث در کشور تدوین و اجرا شود منشا خیر و برکت برای مردم باشد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این مدرسه میدانی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در هرمزگان گفت: در این سالها هر زمان که در حوادث و اتفاقات انسان ساز آنجایی که نیاز به کمک داشتیم با دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنار هم بودیم.
دکتر محمود حسین پور افزود: افتخار می‌کنیم که یکی از مراکز پویا و فعال دانشگاه علوم پزشکی تهران در استان هرمزگان مستقر است و می توانیم از ظرفیت خوب آن استفاده کنیم.
دکتر حسین پور بیان کرد: در استان انواع بلایا وجود دارد که با بسیاری از آنها را مواجه بوده ایم؛ برگزاری این مدرسه میدانی بسیار کمک کننده است دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تمام ظرفیت های خود در کنار اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان است؛ امیدواریم بتوانیم در این راستا کمک کننده باشیم.

انتهای پیام/