اجرای طرح ساماندهی کارگران با تصویب حذف، شرکت‌های پیمانکاری

خوزستان - نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس گفت: درحال حاضر طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و حذف شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی که واسطه هستند، به شورای نگهبان ارجاع و به کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور تصویب مجدد برگشت داده شد.

کلمه نیوز – سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص حمایت از کارگران اظهار داشت: درحال حاضر طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و حذف شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی که واسطه هستند، به شورای نگهبان ارجاع و به کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور تصویب مجدد برگشت داده شد.

وی بر اصرار نمایندگان مردم در مجلس بر حذف شرکت‌های پیمانکاری در نظام اداری کشور اشاره کرد و افزود: درصورتیکه این طرج اجرا شود، بهترین و بزرگترین حمایت از کارگران و کارمندانی که در دستگاه‌های اجرایی در مشغول به کار هستند و از نظر پرداخت ها، انعقاد قرارداد‌ها و امنیت شغلی، عدالت رعایت نمی‌شود و شرایط متزلزل است، شاهد خواهیم بود.

حسینی با اشاره به تاکید‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر برقراری عدالت میان کارگران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: همچنین کمیسیون اجتماعی در مجلس بر اجرای طرح و برقراری امنیت شغلی، رفع تنوع قراردادها، پرداخت به موقع مطالبه‌ها و متناسب با تورم کشور برای کارگران و کارمندان در سراسر کشور و به ویژه خوزستان که استانی کارگری محسوب می‌شود، تاکید دارد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به زیر پوشش قرار گرفتن کارگران مشمول بیمه تامین اجتماعی اشاره و اضافه کرد: پارسال قانون بیمه شدن کارگران ساختمانی تصویب و اجرای آن ابلاغ شد، همچنین طرح‌ها و لایحه‌هایی به منظور حمایت بیشتر از جامعه کار و کارگری وجود دارد و تلاش داریم آن‌ها را برای اجرا، به تصویب برسانیم.

این مقام مسئول گفت: طرح محوری که به صورت جدی از سوی نمایندگان مردم در مجلس درحال پیگیری است، حذف شرکت‌های پیمانکاری و تنوع بیش از ۲۰ قرارداد است و همه تلاش خود را طرح ساماندهی کارگران را تصویب و اجرا کنیم.

حسینی درخصوص حقوق و پرداختی کارگران گفت: مجلس شورای اسلامی بر اجرای قانون نظارت دارد و از آن صیانت می‌کند و مبلغی که به عنوان حقوق کارگران پرداخت می‌شود، در شورای عالی کار که متشکل از دولت، نمایندگان کارگران و همچنین وزارت کار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارگران باید در محیط کار آرامش داشته و احساس بی عدالتی و ناامنی شغلی نداشته باشند، پرداختی‌ها به روز انجام شود، افزود: بدون شک نقش دولت برای ثبات مدیریتی در خوزستان، ثبات محیط‌های شغلی، تولید و رفع موانع تولید موثر است و امیدواریم با اجرای طرح ساماندهی کارگران و حذف شرکت‌های پیمانکاری، شاهد حمایت از کارگران به معنای واقعی کلمه و مستمر باشیم.

تلاش برای اجرای طرح همسان سازی، افزایش حقوق و حق مناطق جنگی بازنشستگان

حسینی درخصوص اجرای احکام بازنشستگان نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف گفت: برای بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری و در سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه، بر افزایش حقوق و تصویب و ابلاغ طرح همسان سازی که از سال‌های قبل تعلیق است، تاکید شد.

وی به پیگیری طرح مشمول بودن حق مناطق جنگی برای بازنشستگان و افزایش ۲۵ درصدی حقوق اشاره کرد و ادامه داد: دولت قول داده این طرح را به سرانجام برساند و اجرایی کند و نمایندگان مردم خوزستان همه تلاش خود را برای حمایت از کارگران و بازنشستگان در حوزه‌های مختلف به کار گرفته ایم و امیدواریم با تصویب و اجرای آن‌ها رضایت جامعه کارگری و بازنشستگان را جلب کنیم.