برگزاری نشست ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل در شرکت نفت و گاز اروندان

خوزستان - نشست ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) و پدافند غیر عامل در منطقه عملیاتی دارخوین و با حضور مدیرعامل، مشاور مدیرعامل شرکت بهره برداری مارون و مدیرسابق HSEشرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیران و روسای این شرکت برگزار، و آخرین اقدامات اداره HSE این شرکت تشریح شد.

کلمه نیوز – نشست ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) و پدافند غیر عامل در منطقه عملیاتی دارخوین و با حضور مدیرعامل، مشاور مدیرعامل شرکت بهره برداری مارون و مدیرسابق HSEشرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیران و روسای این شرکت برگزار، و آخرین اقدامات اداره HSE این شرکت تشریح شد.

عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ابتدای این نشست که همزمان با جلسه تولید هفتگی این شرکت بود، توجه بیش از پیش و اهمیت به الزامات و قوانین HSE را امری واجب و ضروری برای پرسنل و شاغلین در این شرکت دانست.

وی با تقدیر از عملکرد و زحمات کارکنان اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE)، گفت: این اداره توانست عملکرد خوب و قابل تقدیری از خود نشان دهد و انشالله با برنامه ریزی مناسب این روند همچنان تداوم یابد و با استفاده از تجهیزات نوین و انجام کارهای پیشگیرانه بتوانیم گام های بلندی را در جهت ترقی و کاهش حوادث برداریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به خطرات بالقوه ناشی از کار در مناطق عملیاتی بر لزوم توجه به نکات ایمنی تاکید کرد و گفت: روسای مناطق باید این مهم را مورد توجه قرار داده چرا که جان همکاران و پرسنل بر همه چیزی اولویت دارد و انجام الزامات ایمنی قبل از شروع بکار واجب و ضروریست و سخت گیری در انجام قوانین و رعایت مقررات حین کار می بایست از جانب همه قسمت ها سرلوحه امور قرار گیرد.

سهراب ترکیان رئیس اداره ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز اروندان با تقدیر از رویکرد مثبت و توجه ویژه مدیر عامل محترم به این اداره و قدردانی از تلاش تمامی همکاران ستادی و عملیاتی خود در اجرای دستورالعمل های ایمنی، به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره و تشریح فعالیتهای صورت گرفته در حوزه های مختلف در واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست پرداخت.
در ادامه این نشست علی صفی خانی مشاور مدیرعامل شرکت بهره برداری مارون و مدیرسابق HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توضیحاتی در مورد اهمیت توجه به رعایت موارد ایمنی بیان کرد و آموزش حین کار را برای کلیه کارکنان الزامی دانست و افزود: درس آموزی از حوادث گذشتگان و سایر شرکت ها یکی از بهترین راههای آشنایی و پیشگیری از تکرار حوادث است.

صفی خانی رعایت مقررات HSE از قبیل بازرسی‌ از خودروهای سبک و سنگین، تجهیزات ایمنی و انفرادی، بازرسی خطوط لوله و توجه به محیط زیست را مهم دانست و عنوان کرد: ما خواهان تولید نفت بی نقص و ایمن هستیم و تحقُق این امر مهم جز توجه به رعایت قوانین و مقررات ایمنی امکان پذیر نخواهد بود.

در پایان این نشست تعدادی از کارشناسان اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت در خصوص آخرین اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در طول یک سال گذشته این واحد گزارش و توضیحاتی را ارائه نمودند.