جلسه بررسی روند فعالیت طرح ها و پروژه ها درسطح مناطق هشتگانه برگزار شد

جلسه بررسی روند فعالیت طرح ها و پروژه ها درسطح مناطق هشتگانه به ریاست شهردار کلانشهر اهواز و با حضورمعاونین، مدیران مناطق و مدیرکل برنامه ریزی و بودجه به منظور تسریع در موضوع تامین اعتبار طرح ها و پروژه های سال 1402 در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

کلمه نیوز – به گزارش امورارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، رضا امینی شهردار کلانشهراهوازدراین جلسه ضمن بررسی فرآیند تامین اعتبار و وضعیت پروژه های مناطق بیان کرد: پروژه های عمرانی مناطق تا پایان خرداد ماه تامین اعتبار شوند و بر اساس ظرفیت سنجی درآمدی و اولویت بندی پروژه ها، پس از انجام ضوابط قانونی به مرحله اجرا گذاشته شوند.

این مقام مسئول پس از بررسی و ارائه راهکار در جهت حل مشکلات در حوزه دفع آبهای سطحی، نقشه برداری و طراحی اظهار کرد: پروژه های عمرانی باید طرح، برآورد و منابع داشته باشند تا در بودجه نوشته شوند.

وی دراین جلسه وضعیت و اقدامات انجام شده برای پروژه های احداث، روشنایی و بهسازی پارک ها در سطح مناطق، احداث سرای محله، ایستگاه آتش نشانی و زمین های ورزشی، اصلاح هندسی و جدول گذاری بلوارها، فرهنگسراها، بهسازی و زیر سازی معابر و جدول گذاری و بهسازی خیابان ها را بررسی کرد.

محمد جواد جعفری مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اهواز نیز در این جلسه اظهارکرد: طبق دستور شهردار در خصوص راه اندازی سیستم مدیریت پروژه، بودجه و اعتبارات در سطح مناطق و سازمان ها به نحوی که سازمان ها و مناطق هم در خصوص تامین اعتبار با معاونت های ستادی درارتباط باشند و تامین اعتبارها را بر اساس بودجه انجام دهند، طراحی سیستم برای این موضوع شروع و این سیستم مستقر شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: از ابتدای امسال این سیستم به همراه سیستم پشتیبان جهت جلوگیری از هرگونه وقفه راه اندازی شد و در صورتی که به هر کدام از سیستم ها خلل وارد شود تامین اعتبار توسط سیستم دیگر انجام می شود و این امر برای اولین بار در شهرداری اهواز به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به بررسی و تحلیل برآورد پروژه های مناطق اظهارکرد: پیشنهاد مناطق درمورد بحث بررسی و تحلیل برآوردها به نحوی است که تا سطحی از برآوردها به منظور چابک تر شدن پروسه توسط معاونتهای مناطق و از یک سطحی به بالا توسط معاونت ها انجام شود.

شهردار کلانشهر اهواز در پایان بر تسریع انجام طرح ها و پروژه های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، شهرسازی و معماری تاکید کرد.