۱۰۰ پروژه عمرانی در شهر آبادان اجرا می شود/ احداث ۳ پارک بزرگ با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهروندان در دستور کار است

خوزستان - شهردار آبادان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۰۰ پروژه عمرانی در راستای بهسازی معابر و خدمات رسانی به شهروندان اجرا خواهد شد.

کلمه نیوز – یاسین کاوه پور شهردار آبادان که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه آبادان بود، سخنان خود را با فرازی از دعای عرفه آغاز نمود اللَّهُمَّ اجْعَلْ غِنَایَ فِی نَفْسِی وَ الْیَقِینَ فِی قَلْبِی وَ الْإِخْلاَصَ فِی عَمَلِی… و ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت به مردم غیور، شریف و ولایتمدار آبادان، اظهار داشت: در این روز عزیز که منتسب به آقا امام زمان(عج) است دعا میکنم در مسیر خدمت و نوکری در نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری امام خامنه ای(مدظله) بتوانیم توفیق سربازی امام زمان(عج) را به دست بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای غبیشاوی تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم که عالمانه و پدرانه در همه مسائل همراه مدیریت شهری هستند و با ارشادات مدبرانه خودشان ما را در مسیر خدمت یاری می‌نمایند و این فرصتی که در اختیار بنده به مناسبت روز شهرداری ها قرار داده شد ضمن ارائه گزارش عملکردی بخشی از برنامه های پیش رو را اعلام کنیم.

کاوه پور اظهار داشت: در هشت ماهی که توفیق خدمت و نوکری به مردم را در شهرداری آبادان داشتم طی برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، در ۳ بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت امورات را تقسیم بندی کردیم و از آنجایی که پس از متروپل وضعیت شهرداری و شهر نابسامان بود و از طرفی به ایام پایانی سال نزدیک می شدیم لذا ساماندهی وضعیت نیروها و سیستم مالی، وضعیت خدمات شهری، نگهداشت شهری و فضای سبز، زیباسازی و اجرای پروژه های عمرانی با اولویت فسادستیزی در برنامه های کاری قرار داده شد.

این مقام مسئول افزود: در روز شروع بکارم تمام حساب های شهرداری بسته و املاک بازداشت بودند و بیش از هزار میلیارد تومان بدهی که فقط ۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بیمه تامین اجتماعی بود. ابتدا در حوزه مالی و اداری نظم و انضباط برقرار کردیم و بخشی از نیروها که در حوزه های کاری خودشان نبودند و یا اصلا حضور نداشتند و فقط حقوق میگرفتند، علیرغم فشارها و توصیه ها، قاطعانه ایستادیم و نظم را برقرار کردیم و وضعیت حساب‌های مالی را ساماندهی کردیم و در حوزه خدمات شهری وضعیت نگهداشت شهری بسیار اسفناک بود که مشخصا با فساد زیادی که در این حوزه وجود داشت قاطعانه ایستادیم و شرایط را ساماندهی کردیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به صورت همزمان چندین پروژه عمرانی در مناطق ذوالفقاری، کوی فرهنگیان، چهار فاز امیرآباد، شطیط، احمد آباد، امیری، سلیچ،کوی کارگر و … در حال اجراست.

شهردار آبادان گفت : همچنین بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی نیز تعریف شده که تعدادی از آنها در حال اجرا و مابقی پس از مناقصه و مراحل قانونی آغاز خواهند شد که شامل پروژه های ساحل سازی اروند و بهمنشیر، احداث پارک، اصلاح های هندسی، پل روگذر چند سطحی و … می‌باشند.

کاوه پور با اشاره به کاشت گل و گونه های گیاهی مختلف در سطح شهر نیز بیان کرد: با شروع سال جدید کاشت گل در میادین و بلوارهای شهر در دستور کار قرار گرفت تا چهره شهر برای میهمانان نوروزی و شهروندان عزیز آبادان تغییر یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات ستاد نوروزی و کاشت گل های فصلی در بهار، کاشت گل های فصلی جدید نیز که در سطح شهر اجرایی شد و برای توسعه فضای سبز درختان نخل، کنار ، نارنج و توت و … نیز کاشته شد.

شهردار آبادان گفت: سرانه فضای سبز باتوجه به آب و هوا در ایران به طور متوسط ۱۵ متر مربع که در آبادان این سرانه ۶ متر است و سعی داریم تا سال آینده این سرانه را به ۱۰ متر مربع برسانیم.

کاوه پور خواستار همراهی شرکت ها و صنایع موجود در آبادان برای ایجاد زیرساخت ها در شهر شد و گفت: با شروع بکار دولت سیزدهم به ریاست جمهوری حضرت آیت الله رئیسی شاهد نگاه ویژه ای به خوزستان و آبادان بودیم و اعتباراتی جهت عمران شهری در نظر گرفته شد که برای بعضی شهرداری ها در حد معجزه بود ولی اعتبارات تخصیص یافته به آبادان در مقابل مشکلات با توجه به میزان بالای خرابی های شهر اندک است و در این راه، صنایع و شرکت های حاضر در آبادان باید حق و حقوق قانونی تعیین شده را به شهرداری پرداخت نمایند.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی ناوگان شهری گفت: ۱۶ دستگاه اتوبوس با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان شهرداری های کشور به آبادان اختصاص یافت که ۵ دستگاه وارد آبادان شد و ۱۱ دستگاه دیگر نیز بزودی به آبادان می آیند تا خدمات رسانی بهتری به شهروندان آبادانی صورت گیرد.

شهردار آبادان با اشاره به رایگان شدن اتوبوسرانی شهری تا پایان سال گفت: با همکفری شورای شهر، فرماندار ویژه و سازمان منطقه آزاد اروند در راستای خدمات رسانی به شهروندان این اقدام صورت گرفت و اکنون شاهدیم که شهرهای دیگر با الگوبرداری از آبادان اقدام به انجام این طرح کردند.

کاوه پور بیان کرد: احداث سه پارک بزرگ با هدف افزایش سرانه فضای سبز از دیگر برنامه های شهرداری آبادان است که تامین اعتبار آنها انجام شده و عملیات احداث آنها به با تعیین پیمانکار واجد شرایط آغاز خواهد شد.

شهردار آبادان در پایان گفت: از حمایت ها و همراهی فرماندار انقلابی شهرستان جناب آقای دکتر عباسپور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند جناب آقای زارعی، مدیرعامل پالایشگاه جناب آقای قیم، مجموعه دستگاه قضائی، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و همه دستگاه ها که با ایجاد انسجام و همدلی برای اجرایی شدن اهداف شهرداری در راستای خدمات رسانی به شهروندان نجیب، شریف، ولایتمدار و شهید پرور آبادان، همراهی میکنند تشکر و قدردانی می کنم و در پایان از شهروندان عزیز نیز بابت همراهی و مشارکت در خدمات رسانی و ساختن شهری خوب نیز تقدیر و تشکر می نمایم.