به کارگیری بانوان توانمند در پستهای مدیریتی خوزستان

خوزستان - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: مقرر شده است که از ظرفیت بانوان توانمند، برای تصدی پست‌های مدیریتی استفاده کنیم.

کلمه نیوز – عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در نشست شورای مشورتی بانوان اظهار داشت: جایگاه زن چه به لحاظ اعتقادی و چه با نگاه مدیریت اجتماعی در مقام مادر بودن یک جایگاه راهبردی، ویژه و جامعه ساز است، اما متاسفانه این جایگاه در حوزه‌های مختلف به دلایلی مورد توجه کافی قرار نگرفته و این ظرفیت بزرگ مغفول مانده است.

این مقام مسئول افزود: البته این به آن معنا نیست که در حوزه زنان پیشرفتی صورت نگرفته است و طبق آمار رسمی مجامع بین المللی زنان ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش آموزش و تحصیلات تکمیلی جزو رتبه‌های برتر جهان هستند که به عنوان نمونه می‌توان به رتبه اول کشورمان در دنیا در زمینه عدالت جنسیتی در تحصیلات زنان اشاره کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه موفقیت‌های زنان ناشی از بستری است که نظام جمهوری اسلامی ایران برای زنان فراهم کرده است، گفت: به طور حتم تلاش و کوشش زنان نیز سهم اصلی را در این موفقیت دارد.

افرازه شهاوند بیان کرد: با توجه به ساختار‌های موجود در حوزه مسائل زنان شاید حل تعدادی از مشکلات زنان، زمان‌بر و سخت باشد، اما قابل پیگیری و حل هستند و با استفاده از بومی سازی اسناد بالادستی باید به سراغ حل مسائل زنان استان برویم.

وی عنوان کرد: به منظور حل مسائل زنان، آسیب شناسی دقیق و البته پرداختن بیشتر به راه حل‌ها یک امر ضروری است.

افرازه شهاوند با اشاره به ویژگی‌های شورای مشورتی زنان افزود: این شورا مقرر است با استفاده از نقطه نظرات کارشناسانه اعضا جنبه تصمیم‌سازی و مشورتی برای مدیران و کمیته‌های بالادست استانی باشد و در مرحله اول نظام مسائل زنان استان را احصا و پس از بررسی تکمیلی و سطح‌بندی نتیجه را به کارگروه مربوط استانی ارائه می‌کند.

وی گفت: نگاه دولت و استانداری خوزستان بر این است که از ظرفیت بانوان فرهیخته و توانمند برای تصدی پست‌های مدیریتی استفاده کند و در تلاش هستیم این نگاه به زودی محقق شود.

افرازه شهاوند بیان کرد: چنانچه در هر سازمانی بانویی توانمندتر از سایر بانوان و آقایان وجود دارد قطعاً از وی به عنوان مدیر استفاده خواهد شد.