مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست برخط با مدیران مدارس استان تاکید کرد:

مسئولیت مدیر مدرسه درقبال دانش آموز محدود به محیط مدرسه نیست

فارس_ مدیرکل آموزش و پرورش فارس‌، گفت: مسئولیت رفتاری دانش آموزان دردرون مدرسه واز منزل تا مدرسه و بالعکس، برعهده مدیران مدارس است لذا مدیری نمی تواند بگوید رفتار بیرون مدرسه دانش اموز ربطی به من ندارد.

کلمه نیوز_ محمدخلیل عسکری در جلسه برخط با روسا و اعضای شورای معاونین ادارات اموزش و پرورش و بیش از ۸ هزار مدیر مدرسه استان، اظهار کرد: در سطح استان فارس بیش از ۸ هزارواحد آموزشی، بیش از ۹۵۵ هزار دانش آموز، ۶۲ هزار معلم و بیش از ۴۳ هزار کلاس درس در فرآیند نظام تعلیم و تربیت وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از آغاز اجرای طرح بینش مطهر از ۲۱ مردادماه در سطح استان خبر داد و افزود: درراستای تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی نیازمند تبیین اندیشه های نابی همچون اندیشه های استاد مطهری هستیم.

عسکری تصریح کرد: برای آشنا کردن دانش آموزان ابتدا خودمان باید با این اندیشه ها آشنا شویم.

وی گفت: اجرای طرح بینش مطهر از اولویت‌های آموزش و پرورش فارس است ضروری است علاوه بر اجرای دستورالعمل های ارسالی، مدیران به صورت یک کار فراتر از بخشنامه این طرح را اجرایی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر استفاده از تمام طرفیت های موجود گفت: در اجرای پروزه مهر با رویکرد هویت ملی و دینی تمام تلاش خود را در زیباسازی محیط مدارس بکارگیرند و کارهای مدرسه را با برنامه محوری پیش ببرند .

وی گفت: حرکت به سمت مدرسه صالح و تربیت چند ساحتی باید در دستور کار مدیران مدارس باشد.

عسکری اضافه کرد: اجرای شیوه نامه عفاف و حجاب در دستور کار مدارس قرار گیرد لذا رونمایی از این شیوه نامه با حضور مدیران مدارس انجام می شود.

وی اذعان کرد: مسئولیت رفتاری دانش آموزان از منزل تا مدرسه، درون مدرسه و از مدرسه تا منزل برعهده مدیران است لذا مدیری نمی تواند بگوید رفتار بیرون مدرسه ربطی به من ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به لزوم اجرای شیوه عفاف و حجاب در مدارس، گفت:علاوه بر دانش اموزان والدین هم برای ورود به مدرسه ملزم به رعایت حجاب و حفظ حریم مدرسه هستند.

عسکری نظارت خاص بر پوشاک و سرویس را از دیگر وظایف مدیران برشمرد و افزود: کار گروه ماده ۱۸ سرویس مدارس با محوریت مدیر مدرسه تشکیل شود.

وی اضافه کرد: مدرسه بهترین میدان دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی است لذا کسانی که حسرت نبودن در جبهه های حق علیه باطل را دارند بدانند امروز مدارس بهترین فرصت برای دفاع از دین است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از ظرفیت شورای دبیران بیش از پیش استفاده شود و تمام مسائل تربیتی و آموزشی را با کمک شورای دبیران بررسی شود.

وی بر آماده سازی مدارس بر اساس هویت ایرانی اسلامی تاکید و عنوان کرد: مردمی سازی آموزش و پرورش در دستور کار مدیران مدارس باشد و مدیران برنامه های تربیتی را بر اساس پنج اصول ایمان، امید، هویت، نشاط و خردمندی، به پیش ببرند.

عسکری تصریح کرد: در فرصت باقیمانده تا بازگشایی مدرسه از ظرفیت دانش آموزان جهادی استفاده شود.

وی افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه جامعه است و چتر این نهاد به وسعت جبهه مقاومت گسترده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: در بحث ثبت نام دریافت وجه از سوی مدیران ممنوع است و نباید موجب نارضایتی اولیای دانش آموزان شود متاسفانه عدم رعایت این مورد در ثبت نام موجب جابجایی ۸ مدیر مدرسه تا هفته گذشته شده است.

مسئول اجرایی طرح بینش مطهر استان فارس، نیز گفت: این طرح که در برهه ای از زمان اجرا می شد و سپس متوقف شده بود اجرای آن از دیروز ۲۱ مردادماه در استان فارس آغاز شده است.

محمد رضی حدائق افزود: در این طرح تلاش داریم دانشی که در بینش استاد مطهری وجود دارد را به دانش آموزان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: تعداد چهل کتاب در خصوص بینش مطهر وجود دارد لذا در ابن طرح موضوع بندی را از آسان به سخت انجام می دهیم.

مسئول اجرایی طرح بینش مطهر استان فارس، تصریح کرد: همانطور که حضرت امام رحمت اله علیه فرمودند؛ اندیشه های استاد مطهری از آموزه های ناب اسلامی است و برای همه افراد مفید است.

وی ادامه داد: در هر شهرستان یک دبیرخانه بینش مطهر ایجاد می شود که مبادرت به انتخاب مربی و تشکیل کلاس ها و آموزش مربیان می کند.

حدائق خاطرنشان کرد: در مدارس هسته ها تشکیل می شود و دانش آموزان در قالب هسته های ۸ و یا ۱۰ نفره به فعالیت می پردازند.

وی گفت: استان فارس به واسطه پیشینه درخشان فرهنگی، بسیار مستعد کار فرهنگی است.