برگزاری ۷۵۱ نفر روز آموزش کشاورزی در خرامه

فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از اجرای ۷۵۱ نفر روز آموزش تخصصی در بخش های مختلف کشاورزی در ۶ ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

کلمه نیوز_ ایرج دهقانی با بیان اینکه آموزش بهره برداران حلقه بنیادین زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی است، گفت: در این برنامه های آموزشی ۶۵۵ نفر مرد و ۹۶ نفر زن شرکت کردند.

این مقام مسئول بر ضرورت تدوین برنامه های آموزشی بر اساس نوع محصولات تولیدی و شرایط اقلیمی منطقه اشاره کرد و افزود: مدیریت باغات پسته و انجیر، کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم و جو، کشت قراردادی گندم، پرورش بز سانن، مبارزه با علفهای هرز در اراضی زراعی و باغی و تغذیه گیاهی از مهمترین عناوین دوره های آموزشی بوده است.

وی اظهار کرد: کارشناسان در این دوره ها از شیوه های آموزشی ترویجی نظیر کارگاه‌های ترویجی، کلاس های آموزشی، کارگاه مسئله یابی، بازدید ترویجی، مزرعه نمایشی و واحد الگوئی بهره گرفتند.

دهقانی؛ طرح توانمند سازی و ارتقاء مهارت فنی زنان روستایی از طریق حمایت های آموزشی و راه اندازی صندوق های اعتباری خرد را یک اصل راهبردی افزایش بهره وری در کشاورزی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: آموزش های مهارتی توام با آموزش های نظری افزایش ضریب نفوذ دانش و بهبود عملکرد در واحدهای تولیدی را به دنبال خواهد داشت.